Nu var det längese'n jag skrev på forumet. Jag och mannen har sakta men säkert släppt in en massa vargar till våran, förut så säkra, lilla sovare.
Hon är standard modellad sen 3 veckors ålder och vi har egentligen inga verktyg till henne. Attityden har liksom räckt. Vi har visserligen alltid sagt en ramsa när vi gått ut ur rummet, men den har vi aldrig behövt använda den ordentligt. Hon har haft små kriser som hon klarat sig igenom själv.
Så blev hon orolig efter en helg hemma hos min mamma. Vi sover i samma säng där - 2 och 2 (antingen barnen tillsammans eller en förälder med barn). Det brukar gå bra när vi kommer hem, men så ville hon att jag skulle sitta i soffan i barnens rum - vilket jag då gör (fattar ju nu att jag bjöd in vargarna). Tillslut kan hon ju inte somna utan att jag sitter där...sen bara eskalerar det hela. Nu är det stora tårar vid läggning och jag måste hålla i henne för att hon ska bli lugn. Det kan ta upp till 1,5 tim. Hon vaknar även på natten somnar om jag sitter där eller...
Jag vill bara tillägga att skrattet till godnattet är vi noga med. Här busas det i 15 min innan läggning.
Tack på förhand/Lollo