gemensamt sovrum med storebror?
-
frågvisamamman
gemensamt sovrum med storebror?
Vi gjorde kuren på vår äldsta son när han var tio månader, det har fungerat perfekt och han är nu drygt två år. Nu är vår yngsta son drygt sex månader och jag börjar fundera på hur vi ska gå tillväga med honom när vi gör kuren. Det är som så att vi har ett hus med tre våningar. Längst ned finns det två sovrum, vårt och äldsta sonens. Min förhoppning är att båda kan dela rum så småningom, men jag undrar vart den yngsta ska sova under tiden vi börjar med kuren. Det kan ju bli en del grin och jag ska ju stå och ropa till honom. Ska vi då använda ett annat rum under denna period och sen får dom dela rum när kuren fungerar efter tre fyra dagar. Eller ska vi direkt stoppa in dom i samma rum, och strunta i att vi kommer att störa storebror de första dagarna? Vad är bäst?? tacksam för svar
-
kattklo
Hej!
Nej, jag skulle inte ha de i samma rum under kuren! Inte kul för storebror att få sin skönhetssömn störd och inte bra för själva kurandet.
Lägg honom du i lämpligt sovrum, placera dig själv direkt utanför och kura.
Först efter kuren plus uppföljningsveckan skulle jag flytta ihop dem. Och då lämpligen under glatt firande och plockande och pysslande från er alla!
(Mina små hälsar att det underbart skönt att dela rum, tryggt, roligt, självklart!)
Kram och lycka till!
Nej, jag skulle inte ha de i samma rum under kuren! Inte kul för storebror att få sin skönhetssömn störd och inte bra för själva kurandet.
Lägg honom du i lämpligt sovrum, placera dig själv direkt utanför och kura.
Först efter kuren plus uppföljningsveckan skulle jag flytta ihop dem. Och då lämpligen under glatt firande och plockande och pysslande från er alla!
(Mina små hälsar att det underbart skönt att dela rum, tryggt, roligt, självklart!)
Kram och lycka till!
Hej!
Jag slänger mig in här och passar på att fråga då jag befinner mig i liknande situation. Jag ska kura min lilla tjej på 5 mån och har en redan kurad pojke på snart 2 år. De ska dela rum när kurningen är klar för lillan.
Ni som har kurat två barn och har dem i samma rum, har ni samma tider för läggning och morgon för dem då? Eller fungerar det att lägga lillan först och sedan storebror?
Har ni samma ramsa för båda då de ligger i samma rum?
Jag tror att jag kommer satsa på samma ramsa och samma tider. Kanske blir lite körigt att lägga samtidigt och ge frukost samtidigt men annars väcker de väl varandra?
Jag slänger mig in här och passar på att fråga då jag befinner mig i liknande situation. Jag ska kura min lilla tjej på 5 mån och har en redan kurad pojke på snart 2 år. De ska dela rum när kurningen är klar för lillan.
Ni som har kurat två barn och har dem i samma rum, har ni samma tider för läggning och morgon för dem då? Eller fungerar det att lägga lillan först och sedan storebror?
Har ni samma ramsa för båda då de ligger i samma rum?
Jag tror att jag kommer satsa på samma ramsa och samma tider. Kanske blir lite körigt att lägga samtidigt och ge frukost samtidigt men annars väcker de väl varandra?
Anna, mamma till en kurad prins född 2007-12, samt en kurad prinsessa född 2009-06.
Hej och välkommen säger jag. 
Jag tycker Anna-annas svar gällande lika ramsor och lika tider så gott det går låter bra. Har ingen erfarenhet själv av att kura med syskon, men under kuren skall minsting ha eget rum och när allt sitter kan man flytta ihop och synka tider och ramsa.
Kom ihåg att läsa, läsa och läsa... och läsa igen, fixa attityd och öva ramsan i olika tonfall och styrkor. :thumbsup:
Jag tycker Anna-annas svar gällande lika ramsor och lika tider så gott det går låter bra. Har ingen erfarenhet själv av att kura med syskon, men under kuren skall minsting ha eget rum och när allt sitter kan man flytta ihop och synka tider och ramsa.
Kom ihåg att läsa, läsa och läsa... och läsa igen, fixa attityd och öva ramsan i olika tonfall och styrkor. :thumbsup:
//Anna
Mamma till Ester -
född feb 09, kvällsmålskurad juni 09
Mamma till Ester -