Hennes schema har hitintills varit:
19-6.30
12-14
Alltså 13.5 timmar
MEN nu har det börjat strula med sömnen, hon vaknar för tidigt på morgonen, ibland så tidigt som kl 5...vilket INTE gör mig på särskilt gott humör. Jag funderar på om det är dags att dra ner eller slopa middagsluren?
Hur många timmar ska en 3-åring sova?
Hur många timmar ska en 3-åring sova?
Mamma till Lucia född 2007-01-19
-
TorsMamma
- Forumets ordförande
Hej, kanske vill du prova att dra ner luren till 45 min innan?
Min son är 3 och han sover lite olika, ibland inget på luren, ibland hela luren (1,5 tim), någon gång ligger han och snackar på kvällskvisten i sin säng innan han somnar kanske 1 tim. Men inte mer.
Jag vill minnas mig att hela 3:e levnadsåret är det typ 12,5-13 timmar som gäller. Så korta luren till 45/20 min är mitt råd.
Min son är 3 och han sover lite olika, ibland inget på luren, ibland hela luren (1,5 tim), någon gång ligger han och snackar på kvällskvisten i sin säng innan han somnar kanske 1 tim. Men inte mer.
Jag vill minnas mig att hela 3:e levnadsåret är det typ 12,5-13 timmar som gäller. Så korta luren till 45/20 min är mitt råd.
Tor 2006
BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån 
FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months.