Rosenrot

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
1+2

Rosenrot

Inlägg av 1+2 »

Hejsan!

Det här hör väl inte riktigt hit men som tvillingförälder och förstås småbarnsförälder så kan man vara mycket trött och känna att man inte riktigt har orken.
Det kände iallafall jag av läääääääääänge.Men så av nån anledning så provade jag rosenrot och vilken skillnad :D jag är piggelin och orkar mer och det är helt toppen mot förut.
Har sedan läst en massa om rosenroten på nätet och där visar det faktist hur bra den är precis samma som jag upplevt.
Så nu vill jag dela med mej åt alla andra trötta föräldrar :wink:
Prova rosenrot.
stolt mamma till en dotter :heart: född mars -03 och 2 pojkar :heart::heart:födda juli -07
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

:D Det hör i allafall absolurt hemme i Kackelforum, så jag flyttar dit!
Mata

Inlägg av Mata »

Någon speciell sort? Jag blir nyfiken...
Mamma till 4 barn, -03, -05, -07, -09

There´s a place in heaven for women who help other women...
1+2

Inlägg av 1+2 »

Nä det är bara rosenrot i tablettform.Super bra du ska prova
stolt mamma till en dotter :heart: född mars -03 och 2 pojkar :heart::heart:födda juli -07
Mata

Inlägg av Mata »

Hur lång tid tog det innan du kände effekt eller hur man ska säga?

Mata

Inlägg av Mata »

Googlade lite... Hjälp! Jag vill inte få fart på några hormoner...hehehhe...Men däremot gärna bli lite gladare, skärptare och mindre stressad. Okej, kanske värt att prova, tack för tipset...

Mata

Inlägg av Mata »

Men jag ammar och då "får" man inte! Attans! Får vänta ett (bar) tag...:)

chokladkaninen

Inlägg av chokladkaninen »

Jag behöver också bli pigg! :mrgreen: Köpte blutsaft för jag tänkte att den innehåller lite allt möjligt som jag säkert behöver (:shock: tänk om man var så slapp när det gällde ens barn! :lol:) men det är rosenrot som är the shit, alltså? :D
Mamma till :heart: Storasyster f feb 07
och :heart: Lillebror f okt 08
ElinN

Inlägg av ElinN »

Ger också tummen upp för Rosenrot! :thumbsup:
ElinN

Inlägg av ElinN »

Blutsaft är också bra, framförallt för att fylla på järndepåerna! Men jag har traumatiska barndomsminnen av "BLODSAFT" som min mamma (läkare tillråga på allt!) så pedagogiskt kallade den och tvingade mig att dricka eftersom jag hade lite dåliga järnvärden... Den ser ju ut som blod också, så det var superläskigt tyckte jag! :? :D
chokladkaninen

Inlägg av chokladkaninen »

ElinN skrev:Blutsaft är också bra, framförallt för att fylla på järndepåerna! Men jag har traumatiska barndomsminnen av "BLODSAFT" som min mamma (läkare tillråga på allt!) så pedagogiskt kallade den och tvingade mig att dricka eftersom jag hade lite dåliga järnvärden... Den ser ju ut som blod också, så det var superläskigt tyckte jag! :? :D
Usch, elaka mamma! :lol:
Men då fortsätter jag snällt med blutsaften tills den är slut då, har säkert järnbrist för jag går runt och fryser och blöder som Niagarafallet varenda månad sedan den senaste förlossningen. :roll: Så får rosenroten bli nästa projekt. :wink: One thing at a time, liksom. :D
Mamma till :heart: Storasyster f feb 07
och :heart: Lillebror f okt 08
ElinN

Inlägg av ElinN »

chokladkaninen skrev: Men då fortsätter jag snällt med blutsaften tills den är slut då, har säkert järnbrist för jag går runt och fryser och blöder som Niagarafallet varenda månad sedan den senaste förlossningen. :roll:
Me 2! :shock:
cillus

Inlägg av cillus »

Och det roliga är att när jag åt dessa piller så tyckte jag mig känna mig brightare. Jag minns att jag ibland blev så impad av mig själv och mina smarta formuleringar.:lol: Sen om jag verkligen blev brightare eller ej spelar inte så stor roll för känslan var härlig för Egot. :D
Idag känner jag mig det motsatta tyvärr då jag äter piller med dämpande effekt... :( :? :D ](*,)
Mamma till Flicka februari 2007, Pojke född augusti 2012
Bonusmamma till flicka född 2011
Gravid, beräknad födsel oktober 2013
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Och jag kan inte äta rosenrot för jag blir "utbränd" av dem. :shock:

Mår ok när jag äter, men så fort jag slutar är jag slut som artist och 100gr sämre än när jag började. :cry: Så för mig är rosenrot livsfarligt. 8)
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Fanny83

Inlägg av Fanny83 »

Spännande, det här.

Funkar det på morgontrötta män?

På riktigt, alltså. Min kille är helt utom sig av trötthet på morgonen.
Fanny, mamma till världens bästa Charlie, född april 2009.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"