Hjälp sökes

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Skriv svar
1+2

Hjälp sökes

Inlägg av 1+2 »

Hejsan!

Har 2 killar på lite över 2 år som sover ute om dagarna sin eftermiddagsvial men nu så håller vagnen på att bli för små ena killen har ganska trångt med alla ytterkläder på och
NU
har dagen jag bevat för kommit.
Hur ska jag lyckas få dem att sova inne i sina sängar på eftermiddagarna???!!!
De sover i samma rum.Jag ser framför mej ett scenario där de bara hoppar och skuttar i sina sängar och trallar och inte alls vill sova.
Jag har lånat ut min Barnabok till en kompis och tycker därför att jag står helt på noll läge.
stolt mamma till en dotter :heart: född mars -03 och 2 pojkar :heart::heart:födda juli -07
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Jag hoppar in lite och frågar lite fint. Kanske ni kan skaffa en begangnad vagn till så kan de fortsätta att sova ute om det är det du egentligen vill att de ska göra? Finns billiga på blocket.

hälsningar :heart:
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
1+2

Inlägg av 1+2 »

Ja vi har redan 2 vagnar.Den som har det trångt har just en gammal vagn och vi köper nog ingen mera vagn.För tror nog den andra killen oxå får trångt när det ska i både fårskinnspäls och sovpåse och vinterhalare i vinter.Vi bor ganska långt upp :lol: i grannlandet.Det är väl nog bara att inse att de börjar bli stora.

Men till frågan hur får jag dem smidigt att somna inne???
stolt mamma till en dotter :heart: född mars -03 och 2 pojkar :heart::heart:födda juli -07
1+2

Inlägg av 1+2 »

Har redan hunnit prova att ha dem att sova inne nu och det går helt utan problem kan inte fatta att jag trodde det skulle bli problem men jag minns ju bara hur det var med storasyster men nu har vi följt barnaboken i allt möjligt så det gick som på räls :D TUR att Barnaboken finns den skulle behöva finnas i hjärnkontoret ibland bara att rycka fram när det behövs :D
Elle

Inlägg av Elle »

Härligt!!

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "