1. Vi har slutat med napp men hon blir helt galen efter att suga på något så vi har gett henne snuttefilt men kan det førstøra nattsømnen så som nappen? Om hon vaknar och inte hittar den direkt menar jag. Vill gärna att hon ska ha något att gosa med.
2. Hon somnar själv kl19.00 men vaknar en gång i timmen fram till kl04.00 då hon somnar om tungt och sover till kl.06.45.. varfør?
3. Vi andvänder ingen ramsa utan vi säger schyyyyyy i en lång utandning eller kort när det behøvs. Det är før att vi alltid har gjort det ända sen hon var nyfødd och vi tror/känner att hon redan førknippar det med sømn. Är det ok eller måste vi finna en ramsa?
4. Varfør får man inte säga ramsan under buffringen? Har alltid gjort det tidigare (innan jag läste SHN) med mina syskonbarn osv. Jag har tidigare alltid sagt schyyyy bestämt när jag går in i rummet, fortsatt i samma takt som buffringen och avslutat tystare och lånsammare när jag har gått ut ur rummet. Vill att det ska bli rätt...
5. Siri vaknar ibland men ligger bara tyst eller leker - skriker inte. Ska vi gå in och førsøka få henne att somna om då eller låter vi bara henne vara?
Tacksam før all hjälp vi kan få!
Älskar henne så mycket men snart orkar vi inte mer och jag lider med vår lilla øvertrøtta tjej
ps vi føljer ett strikt schema med mat och sømn på dagen och maten fungerar väldigt bra samt sømnen vid førmiddag och lunch.