skala banan

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
AnnaPanna

skala banan

Inlägg av AnnaPanna »

Hej
Bor i USA och långt från BVC. Tänkte låta min dotter smaka mosad banan idag. Hon har hittills bara ammat och ätit mjölkersättning. Hur mycket banan kan jag ge henne till att börja med? En tesked eller så mycket hon vill?
Mamma till Amanda född 041121 och Hilda 070623
liw
Kontakt:

Inlägg av liw »

Man brukar väl säga en tesked första gången men jag har tyckt att det han varit så roligt och mysigt att få börja mata att en tesked bara har känts som en liten förrätt... mina har nog fått tre/fyra skedar i alla fall. Sen har jag ökat på i ganska god takt vartefter jag sett att de blivit mer intresserade. Tror inte att det har tagit mer än (max) en vecka ngn av gångerna innan de ätit nästan en full portion.
Linda
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
astromalin

Inlägg av astromalin »

Just banan brukar ju vara valdigt poppis...men det ar ju bast att borja med en-tva teskedar for att vara saker pa att ingen allergi foreligger.
En grej som de sa till mig var att borja med potatis och morot ist.f frukt eftersom man riskerar att barnen inte vill ha gronsaker om de forst far god, sot frukt. Min tjej visade sig vara overkanslig mot potatis faktiskt!
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"