Jag har svårt att få Elsa att somna om på dagarna. Ramsa hjälper inte alls så bra som på natten, eller som när jag lägger henne för att sova på dagen (då funkar ramsandet alltså). När hon vaknar (oftast efter 45 min) så ramsar och och ramsar men hon blir helt tokigt och arbetar upp sig själv till enorma skrik. Nån gång har jag hört att hon fortfarande var trött (man hör ju det väldigt väl på skriken nu när man börjat kuren!) och då gick det med mycket tålamod att få henne att somna igen, men annars verkar hon faktiskt vara väldigt pigg när hon vaknar...
Har provat att gå med henne i vagnen under det andra långa sovpasset, som strular mest, och ibland kan hon somna om då (men hon vaknar ändå oftast till efter 45 min).
Är ju mitt i kuren nu och känner väl att jag inte alltid har ork att stå på mig på dagarna eftersom jag verkligen alltid är konsekvent på nätterna (mest vargtimmen som spökar nu)

Är det ok att ta tag i dagsschemat mer handfast när nätterna har satt sig lite? Känner att jag kommer att orka ha mer av den rätta attityden då.
Vad säger ni erfarna? Har andra det så här med dagslurarna också? Hur gör ni? (Jag hade inget schema innan jag började med kuren)