HJÄÄLP behöver vi!

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
sanna79

HJÄÄLP behöver vi!

Inlägg av sanna79 »

Hej alla. Nu kanske denna tråden bör flyttas till kurbarn från 4 månader??

Som sagt detta med flaskan känns som ett problem. Vi har provat i alla tillstånd, från vrålhungrig till inte så hungrig men hon bara tuggar på en eller blir vansinning och stöter ifrån sig flaskan med händerna. Antar att man inte får ge upp bara? Nu till det stora problemet!

Det gick sådär med SM när hon var mindre. Denna sommaren har varit mycket. Stora pojkarna hemma från dagis hela sommarn, varit mycket iväg mm mm så jag har matat lite när som helst och burit henne i bärsjalen ganska ofta och för ca 1 månad sen kände jag att NEJ det bästa måste vara att låta henne sova med mig, varför inte? Ska jag inte kunna ge henne den närheten? Funkade ganska okej ett litet tag men nu i ca 2 veckor har hon vaknat ca 5gånger varje natt och snuttar på bröstet, hon sover nästan inget på dagarna längre och hon är gnällig och trött. Kanske visste jag att det inte skulle funka men jag måste följa mitt hjärta. :)

Nu vet jag att NEJ det funkar inte. Inte för mig som har 3 andra barn att ta hand om, dessutom en undersköterskeutbildning att genomföra + att jag börjar min yogautbildning om 2 veckor, ochså mat och städ på det! och så gärna lite tid över till min man oxå :wink: :)

Så nu behöver jag hjälp med bla shema. Ida är ju 4,5 månad nu och en pigg tjej. Vill inte att hon går och lägger sig senare än 19.30 så jag tänker mig natt 19.30 till 06.30. Väcker bröderna 07. så då får jag en stund på morgonen med amning i lugn och ro. Ida kommer att sova i vardrummet med mig och min man. Ska jag ha en egen ramsa till henne tycker ni? Kommer kanske flytta in henne till Leo sen, men då kanske det ändå är bra med varsin ramsa.? är orolig för detta med flaskn, vågar inte genomföra kuren om jag inte är säker på att hon är mätt. Hon äter iallafall lite gröt. Andra tider att tänka på när shemat spikas är. Leo och vi andra äter lunch ca 11.30och leo sover 12.15 till 13.45. 08.45 går vi till dagis, men nästan aldrig jag som gör det. 14.30 fika 18.00 middag. 19.00 natt för pojkarna.

tar tacksamt emot all hjälp jag kan få. Måste odla attityd nu. Jag vet att denna kurning kommer bli svårare än Leos som redan sov i egen säng och dessutom inte ammades.

kram
mamma till 3 pojkar Noah, 0501 Malte, 0604
Leo, 0710 och flickan Ida 090414
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"