Börja plugga!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
miar70
Kontakt:

Börja plugga!

Inlägg av miar70 »

Är lite pirrig och nervös, ska efter sju års hemmavarande börja plugga! Känner mig otroligt laddad MEN också nervös, det blir många förändringar...

Är det fler än jag som börjar läsa i höst? Nån som har bra tips och tankar att dela med sig av?

Jag ska börja på Mittuniversitetet, socionomutbildningen. Kommer att pendla, elva mil enkel resa... med tåg som tur är :D :!: Har en bror där i stan som jag kan kvarta hos de dagar som blir lite längre. Men det känns stort och spännande, ett nytt steg i mitt (vårt!) liv!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
chokladkaninen

Inlägg av chokladkaninen »

Vad kul, Mia! :D

Jag älskar att plugga - det är en sån kick att få ägna sig åt att tänka, fundera, dra slutsatser och liksom växa (inte bara på det mänskliga planet som man gör av att vara förälder :wink: utan också kunskapsmässigt!). Och att plugga på universitetet är extra kul för att man lär sig saker genom de informella utbytena med sina kursare också; när man diskuterar kurslitteraturen över en kopp kaffe eller drar en parallell till nåt som man själv eller nån av de andra har upplevt, läst i tidningen eller sett på TV. Ljuvligt! :heart:

Själv ska jag börja doktorera till hösten, och jag ser fram emot det så mycket att jag nästan spricker! :D
Mamma till :heart: Storasyster f feb 07
och :heart: Lillebror f okt 08
Johanna w.

Inlägg av Johanna w. »

Vad kul Mia :D Och modigt!

Ja, jag ska också börja läsa lite, men på distans (komvux). Jag ska läsa upp mina betyg och sadla om från frisör till Sjuksköterska, barn sjuksköterska om det vill sig väl :wink:

Kram Johanna
Mamma till
Hjärtis april 07
Lill-hjärtis oktober 08
chokladkaninen

Inlägg av chokladkaninen »

Johanna: :thumbsup: :heart:
Mamma till :heart: Storasyster f feb 07
och :heart: Lillebror f okt 08
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Jag är djupt imponerad, chokladkaninen - doktorera! Wow :shock: ... Jag har förstått via facebook att du håller på med studier, men inte att du var långt iväg! Varmt lycka till, och du har verkligen peppat mig lite extra nu :heart:

Vad härligt med en till som ändrar inriktning! Vad KUL att bli sjuksköterska, Johanna w. mina val var mellan att bli socionom eller barnmorska - men där jag bor behövs inga barnmorskor så därför gick det bort :wink: Jättelycka till, vi får följas åt och berätta hur det går! Jag har också läst på distans, bara en termin iofs, men det funkade jättebra. Komvux är jättekul, massor med peppade människor!

:D Fler som är på g?!?
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
inger
Kontakt:

Jag vill bara säga grattis

Inlägg av inger »

Du blir en superbra socionom det är jag övertygad om. :heart:
Två underbara tonåringar

http://barnboksnatet.blogspot.com/
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:D Tack inger :heart:
elsaviola

Inlägg av elsaviola »

Nemän vad kul :)
Grattis :heart:

Vad bra att JUSST DU ska bli socionom :!:
kaxiga storebror på 15 vårar :heart: illbattingen på 2 år och 10 månader :heart:
Och så våra "partners in crime" båda 20 månader :heart: :heart:
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Go Girl Go :heart:

Ta dem med storm! :lol:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:heart: Tack elsaviola och TorsMamma - inte för att jag var ute med håven :oops: men era glada tillrop är jättetrevligt :D :!:

Idag börjar ännu ett nytt kapitel i mitt liv. Lilla minstingen Frida börjar inskolningen på dagis, storasyrrorna är i full färd med att fixa till hennes rygga och är nog mer pirriga än vad hon är :wink: och Alice, som går på samma dagis, är mycket mycket förväntansfull. Det är stora förändringar för alla i familjen, Oline börjar i förskoleklass nu, stora tjejen och Rebecka börjar gymnasiet i stan och måste bo borta på veckorna (ojojo, vad vi kommer att sakna henne :( ). Paula går sitt sista år på högstadiet och Rickard sista året på gymnasiet. Och jag börjar plugga då... En spännande höst, minst sagt :roll: :wink:

:D Nu ska vi gå!
ab73

Inlägg av ab73 »

Här e en till som ocksa tänkte sadla om helt. Jag har ju jobbat inom resebranschen sedan 95 och nu har jag sökt och kommit in pa socionomutbildning jag med. Om jag börjar i höst e ännu oklart men jag har i alla fall tackat jag till min studieplats. Jag far halla den ett ar ifall jag inte vill börja i höst.

Oj va vi e bra :wink:

Kram!
Mamma till fartfylld son född i dec 05
Stilla

Inlägg av Stilla »

:D Lite avundsjuk på (och mycket imponerad av!) er som ska plugga, samtidigt som jag minns med fasa hur förfärligt skoltrött jag var när mina studier äntligen var avklarade... jag kommer nog aldrig att plugga mer... fast vem vet...
:heart: Stort lycka till Mia och ni andra pluggisar!
:heart: Lilla s och Stora S :heart:
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Åh, vad jag blir avis Mia! Jag vill också! Min känsla för studier är som Choklankaninens. Det är det mest utvecklande man kan hålla på med! När sätter terminen igång.
Jannika

Inlägg av Jannika »

Det kommer gå som en dans Mia! Lyllos dem som får möta dig. :heart:

Jag slår på stort i år och ska plugga heltid och vara hemma med barnen. *svett* OM det inte funkar hoppar jag av den ena och sparar till nästa år. Det går ju det med. :lol:

Bildpedagogik B och Konstnärlig utveckling. Den andra kursen är ju lite ta-sig-vatten-över-huvudet-varning på för någon som inte hållit på med konst överhuvudtaget men va fan! Hur svårt ska det va? :lol: Närå, jag har kollat med kursledaren och hon gav grönt ljus. Det är ju MIN utveckling jag ska jobba på, inte jmf:a med andras. O:)

Det är SÅ kul att läsa kurser BARA för att jag har lust, inte för att det är "nyttigt, yrkesmässigt och bra-att-ha". Och alla roliga människor man får träffa är halva grejen för mig.

Med tanke på heltidandet vet jag inte hur synlig jag kommer att vara här framöver. Jag har tackat nej till hjärtande för att slippa känna mig som en usel människa om det blir svårt att hinna med. Vi får se...

Kram Jannika
galaxen

Inlägg av galaxen »

Grattis till ett bra beslut!

Det är jätteroligt att plugga när man hunnit få lite livserfarenhet.
Man kan reflektera så mycket bättre över det man lär sig nu.

Du får adda sambon på facebook och intervjua honom. :lol:
Han har 3 terminer kvar till socionomexamen.
mamma till kärlekens gåva med extra glädjekromosom, matte till 4 småtigrar och ssk-student T6
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"