Barnaboken pa engelska???

Samtalsforum med barnen i fokus
Skriv svar
ozzymum

Barnaboken pa engelska???

Inlägg av ozzymum »

hejsan, tack sa mkt for svaren pa min fraga ang attamanadersaangesten, dottern verkar redan ma battre haha men man vet ju aldrig, hon har just somnat for natten....

hursomhelst jag bor ju i autralien och har engelstalande pojkvan, jag tycker att barnaboken ar sa bra och skulle vilja att han ocksa kunde lasa den. nar jag var i sv for ett par man sen sa fragade jag efter den pa eng men den tycks inte finnas, det ar sa jobbigt att forsoka forklara saker som jag last och som jag forsoker gemomfora. han ar skeptisk till det mesta i allmanhet men kan halla med om att det jag har gjort hittills faktiskt har fungerat bra.

alltsa finns den pa eng anna?? eller vet nan?? har endast hittat '"sheat sheet" (som jag har gett till en mamma hittills, i playgroup typ oppna forskolan) pa hemsidan, men det ar det enda och det ar inte originaloversattning.

maste bara tillagga att litteraturen har (i australien) ar usel, tex en av den popularaste instruktionsbockerna om barn har aven innehaller anvisningar om hur man ska sla dvs ''smacking' sitt barn, ja , det ar tillatet har enligt lag i lagom dos, hrm hrm.... :evil:

hoppas ngn vet ngt, manga kramar fran australien :D
Hej jag ar 26 arig mamma till flicka fodd 28okt 2004, bor i Austalien Adelaide, med Australisk far till barnet. Skulle garna prata med andra utlandssvenskar, kanske tom i Australien haha, kramar.
ia

Inlägg av ia »

Hej ozzymum,

Barnaboken kommer ut pa engelska nan gang under 2006 har jag for mig om jag kommer ihag ratt, eller var det mojligtvis 2007...? En oversattning som ska vara ok ar i vilket fall pa gang och forhoppningsvis resulterar den i en utgivning.

Lite mer info an the cheat sheet hittar du har (finns lite mer i a f):

http://annawahlgren.com/english/index.htm

Dett ar bara sa du far ett snabbt svar, Anna svarar sakert med mer utforlig info nar hon far tillfalle.

kram fran arizona
Mamma till tvillingar fodda 20 april 2004. Sover som anglar O:) :wink: efter SHN-kur vid 4.5 manaders alder
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack ia :D

Barnaboken kommer nog inte ut i den engelsksprakiga varlden forran om tva-tre ar. Lathunden (The Cheat Sheet) ingar inte i boken, men ar oversatt av samme person som nu gar igenom den engelska oversattningen av Barnaboken och, kan man saga, helt gor den pa nytt, eftersom den inte var bra nog.

Det tar alltsa tid annu. Och det far ta den tid det tar :cry: for resultatet maste vara bra :!:

Det ar inte sa att din man beharskar tyska :?: Das KinderBuch ar ute (Verlagsgruppe Beltz) och den oversattningen ar utmarkt.
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Barnafostran"