8,5 mån - skriker vid nattning/eft 45 min

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Kristin

8,5 mån - skriker vid nattning/eft 45 min

Inlägg av Kristin »

Hej!

Plutten har börjat skrika (rejält) vid nattning/5 min efter/45 min efter och både solfjädern och buffning har behövts. Ibland tar det 1 h att få honom att somna om.

Ikväll behövde jag bara använda solfjädern. Det "nya" ikväll är att jag fann honom sittandes upp :shock:. Han har denna vecka lärt sig att sätta sig upp själv och det är ju kul på dagen, men kanske inte så kul på kvällen.

Vi har ju varit hemma på sverigebesök och kom tillbaka i söndags. Under hela sverigevistelsen har det väl varit "problem" med insomning/uppvaknande på natten (dock ej sista veckan i Sverige). Kanske inte så konstigt med tanke på att vi hade en hektisk tid under besöket (vänner som kom, vi som åkte, 2 v i Göteborg, 1 v hos mina föräldrar, 2 långflygningar OCH tidsomställning. Lägg där till att han hade magsjuka de 4 första dagarna i Sverige.

Dagsömnen och nattsömnen (när han väl kommer till ro..) fungerar jättebra.

Hm....absolut att de senaste FYRA ( :evil: :oops: :cry: ) veckorna spelar roll i allt detta, men kanske är det även en "släng" av åttamånadersångest :roll:?

Tja, vad är min fråga egentligen :roll: - hur hanterar vi detta samt tror ni att det är övergående? Vi har blivit "duktiga" på verktygen och det känns jättetryggt att veta att vi kan hjälpa honom till ro. Ramsan känns verkningslös vid skrik på den här "nivån"...

Hm....

Kram
Kristin
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
wicky
Kontakt:

Inlägg av wicky »

Hej Kristin,

det verkar som våra lillpluttar följs åt på både gott och ont... :lol:

Erik lärde sig också att sitta upp för ett tag sedan och det var ju inte lätt för så fort man vände ryggen till så satt han upp och var sen jätteledsen för att han inte klarade av att lägga sig ner igen. Vi löste det på så sätt att vi la ett par mjukisdjur/kuddar längs med sidorna i spjälsängen så att han inte kunde sätta sig upp och visst var han sur över det, men tröttheten tog över rätt snabbt. Dagslurarna har han fått ligga på rygg ett tag eftersom han inte lärt sig att vända sig till magläge i sängen ännu.... Men det har gjort susen med kuddar + en rejäl portion envishet - d v s att nu ska du sova, punkt slut (typ...).

Hoppas det löser sig!

hälsningar / Wicky
Mamma till Erik, f?dd den 17 augusti 2004.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"