Ingen fnurra, men ett par frågor...

Skriv svar
Rosander

Ingen fnurra, men ett par frågor...

Inlägg av Rosander »

Vill bara börja med att säga till alla er som kämpar med kurande att hålla ut; det blir bara bättre och bättre. Vår lilla tjej kurades vid åtta månader och sover kanonbra :D :D Har under semestern bott hos mormor och morfar, delat ministuga med sina föräldrar (hade eget rum med hjälp av svart duschdraperi) och sovit i nya rum hos folk som mamma och pappa hälsar på för att sedan utan problem somna om i egen säng när vi kommit hem på natten. Helt underbart! Tack Anna för att du finns!

Var nyss inne och läste i några trådar och då dök det upp ett par frågor kring ramsan som jag funderar lite på. Vi ramsar fortfarande x4 vid läggning när vi lämnar rummet. I någon tråd fick jag uppfattningen att man när ramsan sitter endast ska ramsa en gång, stämmer det :?: :?: :?:

Ibland vaknar vår tjej under vargtimmen och då möts hon givetvis av en pangramsa och den har också varit x 4. Räcker det att den är en gång också :?: :?:

Vet inte om det har någon betydelse men det hade varit skönt att endast ramsa en gång för ibland känns det som att hon börjar gnälla vid läggning för att vi ramsar "för mycket". Som att hon tänker "ja, jag vet att jag ska sova" :twisted:

Återigen; tack för denna underbara sida och alla hjälp vi fått! :D
Lovisa född nov -07, kurad juni -08
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Hej och tack för din berättelse :D

En ramsa är x4, så det är samma sak. Helt enkelt :) Men den fjärde versen kan vara en bra bit ifrån rummet. Du går alltså därifrån med ramsan.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"