Underbara ensamlek!

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
mammajenny

Underbara ensamlek!

Inlägg av mammajenny »

Hej,
vill på detta vis inspirera dem som, liksom jag själv hade, har det svårt med ensamlek eller inte har det alls.

Jag hade av olika anledningar inte fått till ensamleken, men bestämde mig för två veckor sedan att köra igång med en "kur". Började med 5 minuter, och visst kom det frågor från sonen, men bara de första dagarna. Och idag, ganska exakt två veckor senare, sitter han och ensamleker över en timme, och ÄLSKAR det! :D

När jag kommer in så ser han så härligt stolt och nöjd ut och vill visa mig ngn särskilt fin leksak. Jag är så glad för oss båda två att detta funkade så bra och vill säga till er andra som är sena med detta: KÖR! Det funkar och det är helt underbart! :D
Mamma till en pojke född feb. -04
SHN-kurad jan. -05, BB-barn sen dess
Nu också mamma till en flicka född feb. -08
BB-barn från start!
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Jag kan bara hålla med.
Vi har ju kört ganska länge, men värderar den högt. På helgerna kan vi vuxna ligga och dra oss lite längre och på vardagarna - tre dagar går hon hos dagmamma och vi lämnar kl 9 - kan jag alt. pappa gå upp och duscha och göra frukost och fixa i lugn och ro.

Och eftersom det är tyst eller kommer "sång" och glatt pladder från rummet så vet man ju att det är ömsesidig uppskattning :lol:

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
JH

Inlägg av JH »

Blir så avundsjuk å både mina och Elsas vägnar.... Hoppas att även vi ska få till det så småningom!
Jenny, mamma till
Elsa :heart: 25 juli 2004 - SHN-kur vid 4 månader
Siri :heart: 18 april 2007 - SM från start
Bilder på Elsa och Siri!
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"