Kalsong bajs....

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
Nelly

Kalsong bajs....

Inlägg av Nelly »

Hej!

Ja nu har jag läst nästan alla blöjtrådar..tror jag men jag skulle vilja ha lite specifika råd änså för jag hittar ingen riktigt som stämmer ](*,)

Har en liten O som är 2år och 8månader och vi har sedan en tid tillbaka (ca 1½månad) slutat med blöjan (på dagen) och det har knappt inte varit ngr. kissolyckor bara när man glömmer av sig i ngn film :wink: eller det har kommit besök. Numera så fixar han det helt själv kommer och säger att han vll ha nya kalsonger när det är lite vått och att han ska gå på toaletten/pottan. Detta låter ju jätte bra och det ÄR jätte bra men så kommer vi till bajset. Inte en ända gång i pottan, i början så vek jag för blöjan så han fick göra det i den....men icke mer nu jag inser att det bara kommer att skapa ännu mer problem.

Snälla hur gör jag bäst så att bajset kommer där det ska....och inte i kalsongerna gång på gång :?

Har försökt med:

* presenter
* russin/godis mm.
* läsa
* sjunga
* alltid passa på när man ser att det är p g
* fösröka göra det roligt

....men han säger att han inte är bajsenödig och sen så en stund senare (kan ibland bara handla om minuter) som kommer det i kalsongerna.

Tyvärr så kan vi inte låta honom sitta framför DVD:n han har ju två små vilda och nyfikna syskon :D och detta gör ju oxå att det ibland är svårt för mig att få honom att sitta tillräckligt länge, jag har ju även E & M att se till. Att dessa små gryn far fram på golvet gör ju oxå att det inte e så lätt för honom att var nakenfis, för kanske om bajset hade kommit på golvet att det hade gått bättre, vet inte????

NU har jag fått för mig att han är på väg att bli förstoppad, han har aldrig haft problem innan, men nu e det oftast hårda kluttar.

Har dock haft lite framsteg de senaste dagarna, han har i alla fall satt sig ned och suttit innan har han blivit galet arg på mig.

Men oftast så "sparar" han sig till natt blöjan åker på och bajsar i den, antigen direkt innan läggdax eller så på de tidiga morgontimmarna (han går sedan in till oss...)

Snälla snälla ngn som har tips?!

Tack på förhand!
Stolt mamma till:
O :heart: 061117 :heart:
E&M :heart: 080908 i v38+1 :heart:
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Hej!

Har du läst den här? http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=19804

Där finns det mesta, tycker jag. :D
Nelly

Inlägg av Nelly »

Tack! det fanns en länk bland länken så att säga som jag missat :wink:

:D
Stolt mamma till:
miniz

Inlägg av miniz »

Hej!

Vi gjorde sà att vi tog bort trosorna att hon fick gà med bara byxor.
Dà fàr hon ingen blöjkänsla som tar imot bajset... Det blir lite extra kladd med bajs ner byxbenet, men som tur var tyckte hon ocksà det, sà det hände bara en gàng.
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
Nelly

Inlägg av Nelly »

hummmmmm det var en smart idé, den ska vi testa!

Tack! :D
Stolt mamma till:
Nelly

Inlägg av Nelly »

En liten rapport kanske.....och helt plötlisgt så fungerar det :D

Fick till bajs på pottan förra söndagen och sen dess har det bara kommit i kalsongerna 1 gång!!!!!!! Kan knappt fatta att det är sant :shock:

Ska lägga till att vi backade rejält med att "tjata" och han fick skölja sina kalsonger och allt annat som det blev bajs på.

Det skulle till en gång (verkar det som) som om han var lite rädd. Nu försöker han varje gång han sitter på pottan. Han säger dessutom "det är äckligt med bajs i kalsongerna, men skönt att bajsa på pottan" :D

Små skvättar i kalsongerna lite då och då, men det är ju verkligen ingenting. han kommer ju på sig precis när det händer att han e kissenödig.

jag e så stolt över honom!!!

Tack för råden! :heart:
Stolt mamma till:
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Topp! :D
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"