Hur många timmar sömn för 2åring?
-
162ochenhalv
Hur många timmar sömn för 2åring?
Vår tvååring har fram tills för någon vecka sedan sovit från 19- ca 6.30 och haft en 2h lur på dagen. Nu har han börjat att hålla låda på kvällen, han kan vara vaken i sängen till åtta nio tiden, ibland med mycket skrik och ibland så är det mest prat. Vi brukar låta honom sköta det själv, men vi vill ha tillbaka våra lugna sköna kvällar. Han är trött när han ska ha luren på dagen och somnar inom 30 min när man lagt honom, och sen går jag in efter max 2 timmar, räcker det att korta ner den till 1,5h eller bör jag korta den ännu mer?
endast döda laxar följer strömmen - Mini född 2007-05-20 kurad vid 6 1/2 månad. LillTjejen född 2009-03-05
-
162ochenhalv
Ja en halvtimme hade nog jag med tänkt... det är inte helt mörk nej, vi bor lite tillfälligt och har mörklagt med ett mörktlakan, det har inte varit några problem tills nu, fast det har å andra sidan inte varit så ljust innan, kan ju faktiskt vara det som spökar med. Däremot när vi varit i vårt sommarhus, där har det aldrig varit några problem, förrän sist vi var där, det är helt mörkt i hans sovrum där blev han helt skräckslagen.... och skrek hysteriskt.miniz skrev:Hej!
Jag hade kortat ner med en halvtimme först,
väntat en vecka eller tvà för att se hur det fungerar.
Är det helt mörkt i hans rum? Ljus kan ocksà störa.
endast döda laxar följer strömmen - Mini född 2007-05-20 kurad vid 6 1/2 månad. LillTjejen född 2009-03-05
-
Nancy
Hej162ochenhalv skrev:Däremot när vi varit i vårt sommarhus, där har det aldrig varit några problem, förrän sist vi var där, det är helt mörkt i hans sovrum där blev han helt skräckslagen.... och skrek hysteriskt.
Vill bara peppa dig lite och berätta att här har du som förälder en fantastisk möjlighet att eliminera allt vad mörkerrädsla heter. Din egen attityd och förmåga att förmedla trygghet gör underverk. Min Leia (4 år men hon har ju varit 2 år hon också) brukar säga att "mörkret är en filt som man tar på sig när man sover".
Kram från Nancy
-
162ochenhalv
[quote=
Hej
Vill bara peppa dig lite och berätta att här har du som förälder en fantastisk möjlighet att eliminera allt vad mörkerrädsla heter. Din egen attityd och förmåga att förmedla trygghet gör underverk. Min Leia (4 år men hon har ju varit 2 år hon också) brukar säga att "mörkret är en filt som man tar på sig när man sover".
Kram från Nancy[/quote]
Ja visst ska vi arbeta bort det, vi blev bara så ställda att han reagerade så, han somnade med dörren på glänt,och natten efter gick det bra...
söte Leia... de är kloka de där små liven
TAck för peppen! 
Hej
Kram från Nancy[/quote]
Ja visst ska vi arbeta bort det, vi blev bara så ställda att han reagerade så, han somnade med dörren på glänt,och natten efter gick det bra...
söte Leia... de är kloka de där små liven
-
Nancy
:thumbsup: Åh vad glad jag blev över din reaktion, blev lite orolig över att jag varit för pekpinneaktig
När Leia var runt 3 år var det en släng av mörkerrädsla minns jag. Det var spöken och monster som skulle kunna ta sig in i rummet. I sådana situationer kan man som vuxen fabulera fritt. Jag tror att jag sa att anledningen till att vi köpt huset vi bor i var att inga monster kunde ta sig in där...
Efter ett tag försvann pratet om monster och Leia gjorde sin egen tolkning av mörker nattetid.
Kram igen
När Leia var runt 3 år var det en släng av mörkerrädsla minns jag. Det var spöken och monster som skulle kunna ta sig in i rummet. I sådana situationer kan man som vuxen fabulera fritt. Jag tror att jag sa att anledningen till att vi köpt huset vi bor i var att inga monster kunde ta sig in där...
Kram igen
-
162ochenhalv
äh det var väl ingen pekpinne i detNancy skrev::thumbsup: Åh vad glad jag blev över din reaktion, blev lite orolig över att jag varit för pekpinneaktig![]()
När Leia var runt 3 år var det en släng av mörkerrädsla minns jag. Det var spöken och monster som skulle kunna ta sig in i rummet. I sådana situationer kan man som vuxen fabulera fritt. Jag tror att jag sa att anledningen till att vi köpt huset vi bor i var att inga monster kunde ta sig in där...Efter ett tag försvann pratet om monster och Leia gjorde sin egen tolkning av mörker nattetid.
Kram igen
eller snarare så är det precis vad man innerst inne visste
:thumbsup: