När min dotter var 8 månader kurade vi henne med fantastikt resultat och fick många sköna nätter då hon somnade på några minuter o sov hela nätterna. Det var helt underbart minns jag...
Jag vet att som vi håller på nu är ju egentligen helt fel, men just nu är det det enda som funkat och då har vi kört på så eftersom vi inte orkat ta tag i det. Men nu håller jag på o läser boken igen och laddar upp för att kura henne igen med förhoppningsvis samma goda resultat som förra gången.
Nu undrar jag bara hur jag ska börja första natten. Hon är 15 månader nu, ska man buffa henne då eller kör man solfrädern? Och ska man lägga henne tillrätta på magen först, armarna upp o benen utsträckta, eller kan hon lika gärna somna på rygg? Hon somnar ofta på rygg, men rullar sedan över på sidan eller magen när hon sover. Om jag lägger henne nu så kommer hon antagligen att ställa sig upp med en gång, räcker det då att lägga ner henne, solfjädra och gå ut med ramsan? eller måste jag köra en jättelång solfjäder tills hon ligger alldeles stilla, tyst och slappnar av innan jag går ut med ramsan?
Och om ramsan inte tar ska jag då köra solfjädern tills hon blir lugn varje gång jag går in o sen ramsa ut?
Hur gör jag sen med dagsluren? Som det ser ut just nu så sover hon för det mesta inne i sin säng för hon brukar inte tycka om att sova ute i vagnen. Så egentligen kanske det skulle va smidigast om hon sov dagsluren där. Men samtidigt skulle jag gärna villja få henne att sova i vagnen på dagen, ifall vi vill åka iväg endel nu under sommaren ( kan ju inte va hemma o sova jämt), och
så ska hon börja på dagis till hösten och där sover de alltid ute i vagnarna. Jag har tidigare provat att vagna henne men då ligger hon bara o skrattar, så det har inte funkat något vidare. Räcker det om jag bara lägger ner henne i vagnen o säger ramsan? Om hon inte vill sova så hoppar hon alltid upp o sätter sig så hon håller på o trilla ur vagnen, ska jag då hela tiden gå o lägga ner henne o sen säga ramsan om o om igen tills hon fattar galoppen eller hur gör jag?
Oj det blev visst långt.... nån som orkade läsa som har några tips?
Tack på förhand !