Jag vill bara börja med att säga att det är UNDERBART att detta forum finns. Jag har tidigare försökt få svar på mina frågor på familjeliv, men där hoppas man på med en gång: "hur kan du ens tänka tanken Anna Wahlgren"
Tja... härligt att detta forum finns som sagt. Nu kanske jag äntligen ka få lite vettiga svar.
Min dotter är lite drygt 5 månader. Jag började att kura henne igår, på rygg dock, då vi inte har något andningslarm. Nackdelen med det är ju att tösen sprattlar och sparkar med fötterna så täcket kan ju bara glömma att ligga kvar. Men jag bryr mig inte om det, just nu... Vill hon inte ha täcke så slipper hon.
Det jag itne riktigt förstå är det där med ramsorna. Eller.. jag trodde att jag förstod men upptäckte i natt och idag att jag nog inte fiktigt förstod iaf.
Jag lägger dottern i sängen, buffar ramsar mig ut... men sen då. Hon skriker... jag påminner, hon tystnar inte men ökar inte heller, så jag går itne in, påminner igen bara osv. Tillslut är hon tyst och jag ger avslutningen vilket resulterar i att hon börjar igen. Ska jag då börja om, med buffning, eller påminnelse, eller inget alls. Jag brukar avvakta ett tag för att se om hon lugna sig, och isf ge avslutningen en gång till då hon tystnat, eftersom den ju ska ha sista ordet.. men jag vet itne riktigt hur det är tänkt.
Sen på dag vilan, den första som vi bestämt ska vara 1,5 timme. Hon somnade inte ens! Jag buffade henne, ramsade ut.. påminde, påminde, påminde... avsluutning... påminde, påminde.. osv... hela tiden. Tills tuden var "sult". Då inväntade jag att hon skulle vara lite tyst så ajg kunde gå in. Ska ju inte gå in då hon gråter. Men när jag var där och hon fick se mej så grät hon igen... precis som i morse. När vi stormade in och väckte henne skrämde vi snarare livet ur henne än gav henne en glad start
Vill nån vänlig själ ge lite tips? Tackar