Sova på tider som ej är enligt schemat ?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
emilia1
Kontakt:

Sova på tider som ej är enligt schemat ?

Inlägg av emilia1 »

Hej !

Vi har en underbar tjej som heter Emilia och Sova hela Natten kuren fungerar utmärkt!

När vi åker bil och barnvagn somnar Emilia på tider som hon inte skall sova enligt schemat och 5 minutaren hjälper ej, eftersom detta pågår var och varannan dag så blir det ett problem ? hur skjuter man på tider i det schemat vi gjort upp ?? finns ju inte så mycket tid och ta av.

Om hon får sova extra tid kommer hon sova kortare under natten då t ex.....?

Vårt schema som fungerar riktigt bra men nu har vi problem enligt ovan:
19.00 sova
07.00 vakna + mat
08.30 sova (1½ tim)
10.00 mat
11.30 sova (1½ tim)
13.00 mat
15.00 sova (45min)
16.00 mat
17.20 sova (20 min)
19.15 sova

Tacksam för svar !

Super kurarna

:lol:
duggan

Inlägg av duggan »

Hejsan och varmt välkommen till forumet! :D

Hur gammal är lilltösen? Skriv gärna under din profil så är det lättare för oss som hjälper att hålla koll.

Vad menar du med att det inte hjälper med 5 mintuter, är hon svår väckt efter 5 min. Hur sover hon övriga lurar?

//Malin
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
emilia1
Kontakt:

Forts schema som behövs ändras

Inlägg av emilia1 »

Hej Malin och tack för ditt svar!

Emilia är 5mån gammal, hon behöver sova mer, vaknar och blir trött och grinig, t ex när vi är ute och går i vagnen så somnar hon om, väldigt svårt och hålla henne väckt då hon bara somnar t ex i vagn eller bil! enbart vid dessa tillfällen...

Har ni något bra tips hur man kan göra vid dessa tillfällen ? samt alltid när vi åker vagn och bil så somnar hon vid tillfällen då hon ej ska enligt schemat, hur gör man då ?

Vi hörs igen

Hälsningar Rickard & Christine stolta föräldrar till Emilia 5månader :lol:
Vår lilla tjej är 5 månader gammal, Emilia.
nilam

Inlägg av nilam »

Hej :D

Hon sover ju 4 ggr per dag så jag hade nog åkt bil/kört vagnen när det skulle vara sovtid. :wink:
Sover hon hela dagsömnen eller vaknar hon innan 1,5 timme??alt 45 min??

Malin
:heart: Storasyster sep 02
:heart: Lillasyster aug 04, kurade vid 4 månader.
:heart: Lillebror jan 07, standardmodell

Storasyster omkurad vid 2,5 år då vi hade tagit bort spjälsängen alldeles för tidigt.
emilia1
Kontakt:

Forts

Inlägg av emilia1 »

Hej igen

OK!

Hur hade du gjort då sovtid är kl 15.00 och man vill åka hem från stan kl 14.00 ??
Åk tid hem är 40min och hon somnar garanterat, hur gör man då bäst?

Samt i boken "sova hela natten" står det att man ska ha med sig svarta lakan samt klänypor samt klädlina hur är tanken att man ska hänga upp klädlinan utveckla vad som menas ?

Stort tack så länge

Emilias föräldrar
Vår lilla tjej är 5 månader gammal, Emilia.
ulrikaj
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

Hej

Eftersom ni är ute på resande fot ofta så blir det naturligtvis svårt att hålla ett schema med fasta tider. :wink:
Jag skulle då räknat ihop den samanlagda sömnen/dygn och styrt upp det så att det inte blir för många sovtimmar/dygn,.
MEN att iallaffall under kuren att man håller mat och sovtider.

/ulrika
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
duggan

Inlägg av duggan »

Hejsan :D

Jag brukar planera mina stads besök efter schemat, typ att jag åker in och träffar vänninor och äter lunch och liten också för den delen och sedan sover liten och jag passar på att göra ärenden, shoppa osv, sedan brukar vi ta en kaffe och liten intar mellis och vakentid medans jag fortsätter shoppa eller göra ärenden och sedan skulle jag antingen låta liten sova em lur i vagnen och sedan åka hem eller så skulle jag åka hem då det är sovdags. i allafall tills dess att schemat sitter klockrent. :D

Men när schemat sitter som berget då brukar dom inte sova på "icket sovtid" men skulle det hända så väcker jag efter 5 min.

//Malin
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"