Ettårstuff???

Samtalsforum med barnen i fokus
Skriv svar
Netta

Ettårstuff???

Inlägg av Netta »

När man läser om 8-månångest hos barn så står det att det går över och att barnet snart blir 1-årstufft.
Casper var känslig i 8-månåldern, men inte mer än jag upplevt med mina andra barn. Nu är han snart 1 år (vart försvinner tiden :-k ) och han är allt annat än 1 årstuff. Han kryper efter mig hela dagarna och så fort jag behöver göra något står han i mina knäveck och gnäller. Testat med att lyfta upp honom på bänken men han klänger vidare upp på mig och jag är rädd att han ska falla ner. Tidigare satt han i diskhon men nu öppnar han bara vattenkranen så det blir översvämmning. Han kan hälsa på folk om han sitter på min höft, men tittar någon på honom om han är ensam så bryter han ihop.

Han gillar nya ställen och ger sig gärna då iväg och upptäcker.

Han har flera mycket äldre syskon som avgudar honom så han hittar alltid någon som lyfter upp honom på kvällarna, men jag har svårt att få något gjort på dagarna. Han gnäller och gråter och piper och genast man lyfter upp honom är han nöjd.

Han håller på och får en massa tänder och jag slutade amma för 3 veckor sedan, annars inget annat.

Är det något som bara går över? Ska jag lägga ner det mesta jag behöver göra och göra det när han sover? Ska jag låta honom gnälla?
Casper 080603 - kurad december 08
V 940522, A960924
Skriv svar

Återgå till "Barnafostran"