Hej!
Kör igång och kurar vår 4 mån son på fredag, är laddad som tusan...Nu jäklar ska vi alla få sova!!! Funderar dock på följande; ska jag flytta ut honom till eget rum redan nu el vänta till fredag?
Laddar för kuren
-
Jennyfun78
Schemaförslag
Tack för svar så snabbt=) Funderar på ett schema...Min Prins är ju 4 mån och vi tänkte köra på 19:30-07:30 låter det bra trots att han bara är 4 mån? Idag vaknar han mellan 06-07. Är grymt laddad för kurning på fredag men lite bekymrad över att han ska få i sig tillräckligt då han ibland trilskas lite med amningen. Har iaf börjat ge gröt till kvällen vilket funkar bra! Vill görna ha schemaförslag=) tack igen!!!
-
Jennyfun78
Schemaförslag
Tack för svar så snabbt=) Funderar på ett schema...Min Prins är ju 4 mån och vi tänkte köra på 19:30-07:30 låter det bra trots att han bara är 4 mån? Idag vaknar han mellan 06-07. Är grymt laddad för kurning på fredag men lite bekymrad över att han ska få i sig tillräckligt då han ibland trilskas lite med amningen. Har iaf börjat ge gröt till kvällen vilket funkar bra! Vill görna ha schemaförslag=) tack igen!!!
Hej
Schema hoppas jag någon annan kan svara på.
Här är iallaflall en jättebra länk om mat och sovtider:
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=153
Ska han sova 12timmar på natten har du 3.5timme kvar att spela på.
Kanske 45minuter+2timmar+45minuter.
Eller oxå 1.5timme+1.5timme+45minuter.
(jag tycker det jär så inviduellt med hur tider passar.Alla familjer är olika och bebisar.Vissa behöver mer sömn på em och vissa behöver mer på fm osv.Därför så tycker jag du ska funera ut när han är som mest trött resp pigg och göra schema efter det.
)
Jag tror att när han väl kommer att sova så kommer han att äta mer oxå.Det går liksom hand i hand.
Bra att gröten uppskattas.Det sover man gott på.
/ulrika
Schema hoppas jag någon annan kan svara på.
Här är iallaflall en jättebra länk om mat och sovtider:
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=153
Ska han sova 12timmar på natten har du 3.5timme kvar att spela på.
Kanske 45minuter+2timmar+45minuter.
Eller oxå 1.5timme+1.5timme+45minuter.
(jag tycker det jär så inviduellt med hur tider passar.Alla familjer är olika och bebisar.Vissa behöver mer sömn på em och vissa behöver mer på fm osv.Därför så tycker jag du ska funera ut när han är som mest trött resp pigg och göra schema efter det.
Jag tror att när han väl kommer att sova så kommer han att äta mer oxå.Det går liksom hand i hand.
Bra att gröten uppskattas.Det sover man gott på.
/ulrika
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02
och till goaste tjejen Liw 1/1-07
-
Jennyfun78
Schemaförslag
Hej!
På fredag kör vi igång, laddade som tusan=) Har klurat på ett schema till vår 4 månaders son men skulle vilja få några synpunkter på det innan vi kör igång!
7:00 frukost
8:30-10 sova 1.5 timme
10-11 2:a målet
12:30-13:15 sova 45 min
13:15 3:e målet
15-15:45 sova 45 min
16:30 4:e målet
17-17:20 tjogominuterslur
18:00 bad, skoj och nattslurk
19:00 sova
Funderingen jag har här är om jag ska ta sista 45min sova till 1,5 timme och skippa 20 minutersluren? När jag ger gröt, visst ska jag ge den på 4:e målet?! Är väldigt tacksam för hjälp! Min son vaknar massor av gånger på natten och vill amma vilket resulterar i att han får väldigt ont i magen och är vaken ännu mer. Är lite orolig just för detta eftersom han i dagsläget inte ger sig förrän han fått bröstet!
Tack på förhand!!!
//Jenny
På fredag kör vi igång, laddade som tusan=) Har klurat på ett schema till vår 4 månaders son men skulle vilja få några synpunkter på det innan vi kör igång!
7:00 frukost
8:30-10 sova 1.5 timme
10-11 2:a målet
12:30-13:15 sova 45 min
13:15 3:e målet
15-15:45 sova 45 min
16:30 4:e målet
17-17:20 tjogominuterslur
18:00 bad, skoj och nattslurk
19:00 sova
Funderingen jag har här är om jag ska ta sista 45min sova till 1,5 timme och skippa 20 minutersluren? När jag ger gröt, visst ska jag ge den på 4:e målet?! Är väldigt tacksam för hjälp! Min son vaknar massor av gånger på natten och vill amma vilket resulterar i att han får väldigt ont i magen och är vaken ännu mer. Är lite orolig just för detta eftersom han i dagsläget inte ger sig förrän han fått bröstet!
Tack på förhand!!!
//Jenny
Hej
Jag tycker ju personligen att det blir lite väl hattigt med 4lurar under dagen.Bättre tycker jag att 3lite längre, så man får chans att sova ut lite mer.
Gröt kan du ge fjärde målet.Det står man sig lite längre på oxå.
Har du börjat ge smakisar än?
Anledningen till att sonen vaknar massor av gånger på natten och vill ha bröstet är nog av gammal vana helt enkellt.
När ni väl nu kommer att börja ta ledningen så blir det annat.
Förstår att han får ont i magen på natten.Skulle jag oxå få om jag låg och åt och sov om vart annat hela nätterna.
Det här fixar ni!
/ulrika
Jag tycker ju personligen att det blir lite väl hattigt med 4lurar under dagen.Bättre tycker jag att 3lite längre, så man får chans att sova ut lite mer.
Gröt kan du ge fjärde målet.Det står man sig lite längre på oxå.
Har du börjat ge smakisar än?
Anledningen till att sonen vaknar massor av gånger på natten och vill ha bröstet är nog av gammal vana helt enkellt.
När ni väl nu kommer att börja ta ledningen så blir det annat.
Förstår att han får ont i magen på natten.Skulle jag oxå få om jag låg och åt och sov om vart annat hela nätterna.
Det här fixar ni!
/ulrika
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02
och till goaste tjejen Liw 1/1-07