P-piller

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
tove79

P-piller

Inlägg av tove79 »

Jag behöver preventivmedel. Blir ju med barn så fort nån nyser på mig...
Har testat det mesta. Av "vanliga" p-piller blöder jag i tid och otid och får tillbaka foglossning, inte lika illa, men tillräckligt för att jag inte ska våga träna som jag brukar. Mini-piller har jag blivit gravid på. Spiral gav mig smärta och infektioner.

Har hört både bra och dåligt om det här östrogenfria p-pillret "Cerazette". Någon som provat? Eller har annat tips att ge?
Tove med prinsarna; Gustav, född aug -02 , Ivar, född maj -06 och lillebror Axel född sept -11
Ivar kurades 22-26 mars 2007 i Gastsjön! <3
Lua

Inlägg av Lua »

Hej Tove :D :!:

Jag använder Cerazette och är jättenöjd. Jag hade en del blödningar första tre månaderna men nu blöder jag ytterst sparsamt. Många blöder ju inte alls och det vore ju förstås ännu bättre, men jag är nöjd.

Lycka till!

/Anneli. :heart:
blomman

Inlägg av blomman »

Hej Tove :lol: !
Jag äter också Cerazette nu, lite tillfälligt, och än så länge funkar det kanon!
Inga biverkningar utom att jag hade en utdragen, men sparsam första mens.
Annars kanon!
Jag har också hört att en del får biverkningar, men jag är nöjd.
Kram Blomman
Sussi

Inlägg av Sussi »

Jag äter också Cerazette, är inne på fjärde kartan. Första månaden hade jag inga blödningar alls, sen fick jag mens i 7 (!) veckor :shock: men nu verkar det ha stabiliserat sig. Är dock inte helt blödningsfri, men det kommer så lite så det räcker med trosskydd. Allt är bättre än de störtblödningar jag hade förr! :)
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
ElinN

Inlägg av ElinN »

Kanske Nuvaring kan vara något? Hade jag förut och det funkade jättebra. http://nuvaring.nu/ Så slipper man äta hormoner -dosen blir lokal i stället.
Anna&Viktor

Inlägg av Anna&Viktor »

Efter första barnet började jag äta Cerazette. Fick inte en ända blödning, dvs ingen mens alls på två år... Praktiskt, men kändes lite konstigt! Foglossningen blev jag inte av med och mådde lite diffust "inte som vanligt"... så jag slutade med pillren. Fogarna blev bättre (kunde tom börja löpträna igen) och sen blev jag gravid :o Snart blir det dax att hitta något preventivmedel igen och jag gruvar mig redan!
Kan inte någon forska fram något som männen kan använda :?: :!: :?:
Viktor född 060924
Felix född 090617 (BF 090628)
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"