1.5 år. plötsliga problem med läggning

Skriv svar
AnnaSund

1.5 år. plötsliga problem med läggning

Inlägg av AnnaSund »

Hej,
Karin har sovit 12 h natt sedan strax före fyra månaders ålder. Vi har haft ungefär ett uppvak per kvartal så vi har verkligen varit nöjda med all hjälp från AW.
I helgen åkte mannen och jag till Paris och min svärmor passade i 3 nätter. När vi kom hem fick vi veta att Karin hade varit svår att lägga alla dagar och att svärmor känt sig osäker och tagit upp Karin varje kväll.
Nu är det 3 dagar sedan vi kom hem och vi har haft ett rent kaos vid läggning varje kväll. Normalt somnar hon kl 19:00 men nu har hon inte somnat förrän 21:30-tiden.
Vi känner oss lite handfallna eftersom detta är en helt ny situation för oss. Vi går in med jämna mellanrum och säger "nu ska du sova" Hon är dock vansinnig och skriker och gråter. När vi kommer in och klappar henne är hon alldeles svettig och rödgråten. Det känns som att vi håller på med 5 minuters metoden nu och det känns inte bra-

Tacksam för snabba råd för jag är så osäker på om jag lämnar min dotter själv med en oro över att vi ska försvinna :(

Tack!
Mamma till Karin född 2007-11-20 och Olle född 2010-02-05
miniz

Inlägg av miniz »

Hej!

Vilken tur att du har kurat! För da har du alla verktyg ni behöver.

Jag tycker ni ska köra en minikur pa läggningen. Visa och bevisa att ni är där och har koll och hon kan sova tryggt i sin egen säng. Svärmor har nog haft med sig sina vargar in till flickan och inte tagit hem dom. Men nu ska de bort.

Om det hade varit min flicka hade jag gatt in pa första pip, tillrättalagt och ramsat ut. Varje gang första kvällen hela den tid det tar. Samma hade jag gjort andra läggning, bara för att aterigen bevisa att ni är där och har koll, sa tredje kvällen hade jag ramsat utanför dörren. Sedan hade jag backat. Men det är ditt barn och du känner själv om du behöver ga in andra kvällen eller om hon redan är överbevisad om att hon är trygg.

Följ din magkänsla och ga in sa blir det ingen 5-minuters metod! :wink:

Lycka till!
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
AnnaSund

Inlägg av AnnaSund »

Tack Miniz för dina råd!
Två kvällar behövdes och sedan var allt tillbaka till det normala igen.
Tusen tack!
Mamma till Karin född 2007-11-20 och Olle född 2010-02-05
miniz

Inlägg av miniz »

:D :thumbsup:
Vad glad jag blir.

Bra jobbat och tack för rapport!
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"