Bajsa i blöjan, snart 4 år

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
Livans mamma

Bajsa i blöjan, snart 4 år

Inlägg av Livans mamma »

Hej!
har en dotter på drygt 3½ år som fortfarande bara bajsar i blöja. vet egentligen inte om det är en stor sak eller inte...
Hittills har vi inte lagt ner så stor möda på att få henne att gå på toalett/potta eftersom hon haft problem med förstoppning/hård mage och det viktigaste har varit ATT hon har bajsat och inte VAR.
Det känns dock som att hon börjar bli lite stor och vi har försökt prata med henne om att det är dags att pröva o gå på pottan/toaletten istället. Hon kan då ibland gå med på att sätta sig på pottan "men om det inte kommer nåt så vill jag ha blöja". Redan där är det ju kört, hon sitter på pottan i 10 sek. och sen tar hon på en blöja istället.
Hon är inte helt torr på natten ännu och ofta kommer bajset på kvällen efter nattningen, då hon ju ända har blöja!

Vad tycker ni vi ska göra? Ska vi jobba med det överhuvudtaget eller kommer det av sig själv?
Mamma till Livan som kom till jorden i oktober 2005 :heart:
Ewa

Inlägg av Ewa »

Hej!

Jag har ingen egen erfarenhet att bidra med, dock en tråd med tips från en annan mamma, som hade en vettig strategi, tycker jag :D

http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... light=bajs

Kram :heart:
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"