Bada utan badkar

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
Rosine
Inlägg: 408
Blev medlem: ons 04 mar 2009, 16:16

Bada utan badkar

Inlägg av Rosine »

Hej,

hoppas att jag kan får lite tips – jag vill jätte gärna bada med min son, 7 månader, men vi har inget badkar och för tillfället ingen möjlighet att bygga om i badrummet. Vet ni om det finns något som liknar ett badkar man kan ställa i badrummet eller köket? Jag minns att jag såg ett så kallat sittbadkar i plastik hos en väninna för många år sedan, men jag hittar inte ett sådant i handeln.
Hur gör ni som inte har ett riktig badkar?
Rosine
Storebror Augusti 2008, sömnkur mars 2009
Lillasyster Maj 2010, standardmodell
Babblis
Inlägg: 17
Blev medlem: tis 31 mar 2009, 17:24
Ort: HJO

Inlägg av Babblis »

Vi duschar ihop i stället vi har inte heller något badkar tyvärr. Hur mysigt som helst ändå! :D
Mamma till Hugo född 090206 två dagar efter BF
miniz
Inlägg: 2164
Blev medlem: sön 20 aug 2006, 17:07
Ort: Frankrike

Inlägg av miniz »

Hej!

Vi har köpt en minibasseng (80 cm i diameter) som vi har i duschen. Den är verlkigen mini men där ryms tre barn som badar och har det kul tillsammans. Sedan städar vi bort den upp och ner över duschen, sa den är alltid uppblast och klar till användning.

Alla är nöjda! :D
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
sömnlös
Inlägg: 295
Blev medlem: fre 23 feb 2007, 14:29

Inlägg av sömnlös »

Hej!
En kompis till mig köpte en boskapsbalja i plast :lol: och där får båda barnen plats. Tror den kostade 80 kr på granngården.
:heart: Med prinsessa -04 och prins -06 :heart:
Stilla
Inlägg: 802
Blev medlem: tor 31 jul 2008, 16:00

Inlägg av Stilla »

sömnlös skrev: boskapsbalja
:thumbsup: vi har inte heller något badkar, barnen kan bada en och en i en liten balja vi köpte på IKEA när nån av dem var bebis. En boskapsbalja :lol: kanske är större... 6-åringen sitter ju helt hopknycklad numera i den där lilla baljan... måste kollas! Tack!
Allra helst vill jag ju kunna bada själv också förstås... boskap - vilken sort? Jag är ju i alla fall mindre än en ko :-k
:heart: Lilla s och Stora S :heart:
Rosine
Inlägg: 408
Blev medlem: ons 04 mar 2009, 16:16

Inlägg av Rosine »

Tack för era tips. Ska kolla hur det kan gå med bassäng eller boskapsbalja. För mig är det viktigt att även jag får lite plats tillsammans med sonen. Vi har nu gått över till att duscha (istället för minibadbalja), men att kunna bada ihop vore ju skönt.
Rosine
Storebror Augusti 2008, sömnkur mars 2009
Lillasyster Maj 2010, standardmodell
Babblis
Inlägg: 17
Blev medlem: tis 31 mar 2009, 17:24
Ort: HJO

Inlägg av Babblis »

Jag har sett nåt som heter bibabad som är nån ihopfällbar grej till duschen...frågan är om den verkligen håller...
Mamma till Hugo född 090206 två dagar efter BF
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"