Ingen napp?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Viggoliten
Kontakt:

Ingen napp?

Inlägg av Viggoliten »

Hej!

Här kommer en liten fråga: har alla Ni fått era barn att sluta med napp? I så fall, vid vilken ålder?

Mvh M
Mamma till Viggo 080625
Kurad januari -09
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Välkommen är du :wink: :lol: Om jag inte sagt det förut :oops:

Nappen är en sömnstörare av rang, och värre blir det ju äldre barnet blir. Ta bort den, bara :wink: Känn det som att du tar bort en body han vuxit ur och sätter på honom något annat. Inget konstigt med det, eller hur :?:

:arrow: Det mesta med små barn är mycket enklare än man tror, om man bara har ett mål för ögonen.

:arrow: Små barn gör som vi lär dem.

Det är inte barnen som anlägger napp. Det är vuxnas egendomliga påhitt att de ska ha en propp i munnen. Vem skulle vilja ha det :?: :!: För att hålla tyst, eller vad :?: :!:

Bryter han samman första natten så lugna honom bara lite fint, med korta buffningar eller en kort solfjäder och framförallt en betryggande ramsa x4, som gärna kan vara klämkäckt glad och hojtigt hurtig - på det viset bekräftar du att allt inte bara är i sin ordning utan också så himlans trevligt och kanonbra =D>

Smart har han aldrig sett nappen förr och begriper inte vad han skulle göra med den. Om du nu av någon avnedning skulle få för dig att ge den till honom igen :^o

:heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Viggoliten
Kontakt:

Inlägg av Viggoliten »

Hej hej!
Jo tck, du har sagt välkommen innan :D Viggo har inte napp!! Jag är bara nyfiken på om de andra som kurar har tagit bort den :)

/M
Mamma till Viggo 080625
Kurad januari -09
Beckabus

Inlägg av Beckabus »

Vår söta lilla Becka var inte något intresserad av nappen överhuvudtaget.. Och vi försökte verkligen få henne att ta den :oops: Köpte alla olika sorter och i alla sorters material.. Ska sägas att vi inte hade tänkt AW överhuvudtaget innan dottern höll på att ta ihjäl sig själv och mig med att äta hela nätterna och inte sova mer än totalt 9 timmar/dygn.. Så nu i efterhand är jag oerhört stolt över vår kloka dotter som inte brydde sig om mammas försök.. *kram*
Beckabus 080630, en vecka för tidigt, med planerat snitt pga sätesbjudning! Kurstart 090115!
_lill

Inlägg av _lill »

Hej!

Vi tog bort nappen vid kurstart - 5,5 månad - och det var inga problem. Vår tjej är nu ett år och undersöker gärna andras nappar, men klarar sig bara utan. Jag ser bara fördelar med att ta bort nappen!
:heart: Iris 080308 kurad i augusti 08
:heart: Nils 100319 SM från början, finslipningskur juli 10
Tussilago80

Inlägg av Tussilago80 »

Jag lyckades ta bort nappen när min tös var 7 mån men hon blev arg varje kväll fast hon hade varit utan napp nästan 3-4 veckor.
Började med nappen igen och då sov hon mycket bättre.
Tussilago80
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"