Sen ska hon ju sova i 2,5 timmar, men det blir oftast kortare. Hon vaknar efter 45 min eller 1 timme och somnar bara om ifall vagnen är i rörelse. Och det är inte alltid det går att vagna henne till sömns igen. Hur kan jag få henne att sova längre?
Ska jag redan nu kunna införa lite fasta tider för henne när hon ska sova för natten osv? Eller är det för tidigt?
Ibland när jag ammar henne (oftast på kvällen) blir hon så arg, släpper taget och skriker. Vad kan det bero på?
Kan man köra standardmodellen och få samma antal sovtimmar på natten, om barnet ligger på rygg som på mage? För hon vill inte ligga på mage, blir jättearg när jag lägger henne så. Ska jag fortsätta med ryggläge eller hur introducerar jag magläget?
Måste storskötningen med tvätt/bad förläggas till kvällen? För mig känns det naturligare att göra det på morgonen/förmiddagen vid första vakenpasset.
Hon har börjat suga på tummen lite då och då när hon är trött. Ska jag låta henne göra det? Har provat att ge napp, men den är hon inte så intresserad av.
Nattmålen med amning från båda brösten och blöjbyte tar ca en timme för oss. Hur får jag ner det till 20 min?
Många frågor, men jag hoppas på lite svar....