Dag 3 på kuren, Axel vill inte somna när han ska sova lunch.

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Skriv svar
Isa Nauclér
Inlägg: 1
Blev medlem: mån 16 mar 2009, 13:56
Ort: Täby
Kontakt:

Dag 3 på kuren, Axel vill inte somna när han ska sova lunch.

Inlägg av Isa Nauclér »

Hej!
Började med kuren i fredags kväll den 13 Mars med min son Axel som är 1 år och 3 veckor.
Lördagen gick superbra, både lunch och kvällsnattningen,
I går började det, då tog det 1 timma för Axel att somna på lunchen kl 12:00.
När jag buffrar honom blir han helt tyst, så går jag ut och då gallskriker han.
I dag går det ännu sämre :(
Nu har han varit vaken i 1 timma och 20 min, sen jag la honom. Han är toktrött men vägrar somna. Jag har endast gått in en enda gång för att buffra annars så ramsar jag med jämna mellanrum.
Nu sitter han och vinglar i sin säng och gnäller lite.
Är detta beteende normalt, blir det bättre? har ni några knep?

:roll:
Hälsn Isa

Axel född 2008-02-21
Började Kuren den 13 Mars.
Beckabus
Inlägg: 538
Blev medlem: ons 31 dec 2008, 20:44
Ort: Hajom, Mark

Inlägg av Beckabus »

Hoppas att du fick en bättre eftermiddag och natt!! Tänk på att du bara kan ge förutsättningarna, det är bara han som kan sova.. :wink:
*kram*
Beckabus 080630, en vecka för tidigt, med planerat snitt pga sätesbjudning! Kurstart 090115!
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:D Hej Isa Nauclér och välkommen hit :!:

Daglurarna är något som kan krångla ett tag, vet man det så kan det kännas lite "lättare". Jag tycker man kan tillåta sig att ge lite extra hjälp första dagarna, för det viktiga nu är att tiderna sätter sig.
Så jag tycker du kan erbjuda en rätt generös solfjäder när du lägger honom på dagen - stå så länge att han blir lugn och nästan är i drömmarnas land, och tryck till lite extra innan du går ut med ramsan.

Ledning, lugn, säkerhet och tydlighet är det Axel behöver nu.

Lycka till!

Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "