Hej! Vi är mitt i uppföljningsveckan och fascinerade av hur mycket i boken som stämmer. Idag satte den stora aptiten in! Och även om Saga givetvis fortfarande har sina gnällstunder är det överlag en mycket gladare bebis! Och vi är tröttare än nånsin, nu när vi äntligen får sova, precis som Anna skriver... En fundering kring solfjädern - hur viktigt är det att tillämpa den vid varje läggning? Det har vi hittills gjort, men båda har vi gjort den reflektionen att Saga verkar nöjd och avspänd när vi lägger henne, men blir väldigt arg när vi börjar solfjädra. Kan vi spara den till tillfällen när hon behöver lugnas eller funkar det bara om man kör den varje dag?
På onsdag (första dagen efter uppföljningsveckan) reser vi till min mans föräldrar i Frankrike i två veckor. Resandet kommer givetvis ställa till det litegrann med tiderna för dagslurarna, vi får göra vårt bästa och se hur hon klarar det. Har också börjat fundera lite över hur man hanterar övergången till sommartid: allt på ett bräde eller via marginalkvarten över fyra dygn (vilket kommer göra det svårt för de virriga föräldrarna att hålla tiderna...)? några tips?
Hälsningar,
Mia
solfjädern
solfjädern
mamma till Saga, född 080724, startat kuren 090306
Hej
!
Vad härligt att läsa om hur bra det gått! Grattis till gott jobb och god aptit
En nöjd ärta behöver inte solfjädras. Ett lätt och snabbt litet tryck som avslutning bara så att hon är med på att det är natt räcker gott :thumbsup:
Vad gäller omställning till sommartid, så väljer vi olika. Somliga kör allt på ett bräde. Funkar hur fint som helst på stora busar, möjligen lite svårare för mindre ärtor att klara av - och då kan man ta antingen en halvtimma per dag eller en kvart per dag, som du skrev. En halvtimma brukar gå fint även på små.
Ha det så gott i Frankrike.
Kram Ewa
Vad härligt att läsa om hur bra det gått! Grattis till gott jobb och god aptit
En nöjd ärta behöver inte solfjädras. Ett lätt och snabbt litet tryck som avslutning bara så att hon är med på att det är natt räcker gott :thumbsup:
Vad gäller omställning till sommartid, så väljer vi olika. Somliga kör allt på ett bräde. Funkar hur fint som helst på stora busar, möjligen lite svårare för mindre ärtor att klara av - och då kan man ta antingen en halvtimma per dag eller en kvart per dag, som du skrev. En halvtimma brukar gå fint även på små.
Ha det så gott i Frankrike.
Kram Ewa
Mamma till Stora guldklimpen född april -04
& Lilltufsan född feb -06 
andra schemat?
hej! resan till frankrike gick bra trots att alla tider blev fel den dagen. fantastiskt att hon kan sova lika bra har! har haft problem med sista luren ett par dagar i strack, da det tagit 25 min att fa Saga att somna!! sa insag jag att hon ju faktiskt ar 8 manader nu, och da ar kanske 15 h somn som vi har i vart scehma lite mycket. Funderar darfor pa att korta sista somnen till 20 min, sa blir det 14h35 min totalt istallet. ett annat skal till detta ar att hon regelmassigt vaknar minst en halvtimme for tidigt pa morgonen. hon har bara sovit (eller varit tyst) tills planerad vackning tva ganger hittills. tror ni att det ar for tidigt att andra schemat? och ar det kanske dumt att gora det medan vi ar borta (vi reser hem pa mandag). tanker aven pa sommartiden, det blir manga omstallningar. kanske ska man ta allt i ett svep, alltsa i samband med sondagens tidsomstallning korta sista luren?
halsningar,
mia
halsningar,
mia
mamma till Saga, född 080724, startat kuren 090306