Bekräftelse hur länge

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Låst
Monza

Bekräftelse hur länge

Inlägg av Monza »

Hej hej!
Är i uppföljningsveckan med våran lilla kille på knappt 5 månader och allt går jättebra :D . Jag funderar på hur länge det är viktigt att bekräftelseramsan har sista ordet? Han protesterar ytterst lite vid läggning, brukar gnälla lite vid tillrättaläggandet men tystnar när jag går ut med ramsan och då brukar jag säga bekräftelseramsan direkt. Sedan är det dock ganska vanligt att det kommer ett litet minignäll innan han somnar (efter typ 2 min), måste man ge bekräftelse igen då? Och på mornarna, han kan vakna till, tystnar direkt vid ramsa men ibland lite gnäll innan det blir fortsatt tyst, bekräftelse? Det känns som det skulle ta längre tid för honom att somna om jag gav bekräftelse hela tiden men jag vet inte . I morse låg han vaken och pratade typ 10 min och jag stod utanför och var beredd på ramsa men det kom aldrig några frågor, det blev tyst och då sa jag aldrig något 8) (?).
Sen tycker jag det känns som att mjölkproduktionen har minskat alldeles för mkt, han blir knappt nöjd och det känns verkligen som att mjölken tar slut väldigt snabbt. Provade ge honom näringstillägg på kvällen och det var han väldigt sugen på, så nu får han 100 ml efter att jag ammat på kvällen, är det bra eller?
Tack tack på förhand!
Mvh
Elin
Douglas 081018
Kurstart 080306
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej!

Vad roligt att läsa att det går så bra för er, härligt jobbat!

Separat bekräftelseramsa slopar man efter 4-5 natten om allt går bra, efter det drar man ihop bekräftelsen med vanliga ramsan, så att sista versen är mjuuuk och fin!
En separat bekräftelse kan behövas vid läggningar eller uppvak som av nån anledning krånglar, men bara som undantag.

Jag tycker det är jättebra att du ger en extraslatt på kvällen, mätt mage är a och o för skön sömn!

Kram och fortsatt lycka till!

Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Ser att du redan har en tråd - så då tycker jag du fortsätter i den så stänger vi den här :wink: .
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Låst

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"