Hejsan!
Jag kurade min son när han var drygt sju månader. Det gick som på räls. Jag var tuff med att han skulle vara kvar i sin säng hela natten och det har nu gått ett bra tag med att han sovit gott om nätterna. Varje gång han blivit sjuk har det dock kommit lite ur fas, men har gått att ordna till. Nu är han ett och ett halvt år och har varit sjuk i omgångar och är nu HELT UR FAS även efter att ha blivit frisk. Är supersvårt att få honom att somna själv samt han vaknar på nätterna och är vansinnig! Han skriker tills han kräks flera gånger och det är svårt att låta honom bara stå och skrika i sängen. Nu är han ju så stor att han förstår så mycket mer: Ska man göra på något annorlunda sätt än när man kurade en 7 månaders bäbis?
Är så trött på en skrikande lillgrabb! Det enda som verkar duga är när jag hänger över spjälorna ner över honom och jag gosar ner mitt ansikte i hans och han pillar mig på halsen tills han somnar. Jättejobbig ställning…
HJÄLP!!!
18 månader och kommit ur sova hela natten
Re: 18 månader och kommit ur sova hela natten
knappen skrev: Det enda som verkar duga är när jag hänger över spjälorna ner över honom och jag gosar ner mitt ansikte i hans och han pillar mig på halsen tills han somnar. Jättejobbig ställning…
Såklart vi ska hjälpa dig att få till det här, en liten fnurra som har smugit sig in. Gossen blir osäker och förvirrad av att du talar om att han behöver dig och din kropp för att sova, och det är ju inte sant, eller hur?
Att han är arg och förtvivlad på natten när han vaknar och du inte står kvar och gosar med honom får vi inte klandra honom för - små barn gör som vi lär dem!
OM du måste gå in och lugna honom fysiskt, så gå inte direkt efter en ramsomgång (då desarmerar du ramsan) och solfjädra lugn och gå med ramsan.
Lita nu till att ni fixar detta, du kan kuren och det gäller att hitta tillbaka upp på vägen igen efter den här dikeskörningen!
Lite läsning till dig har jag
Introduktionen:
Januarikrönikan -08
Förtrots och sömnfnurror:
Kram Mia