Vad gör jag för fel?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Noah`s Mummy

Vad gör jag för fel?

Inlägg av Noah`s Mummy »

Vår kille har vaknat för tidigt på morgonen tre gånger nu.
Han varvar upp sig och varvar ner sig och kan hålla på så i evigheter verkar det som.
Hans morgon ska börja kl 07.00 men vaknar mellan 05-06.
Jag ramsar när han låter ledsen och det brukar han lyssna på, men börjar sen om igen. Han har varit så nära att somna flera gånger och jag kan höra hur frustrerad han blir när han inte kan.
Imorse höll han på från 06.17 ända till 07.48 då jag inte klarade mer utan gick in och vagnade honom lugn (tog lång tid tills han blev sömntung=för pigg?)
Sen tog jag upp honom.
Schemat faller pladask när sånt här händer och jag undrar om jag gjorde nåt tokigt?
Ska jag bara envisas och ramsa (slopa vagnandet) även om det tar över en timme?
Hur följer jag schemat efter ett sån här morgon?
/Hannah
:(
sleepless in Turku

Noah 081017
(kurstart 090219)
Trollmoj

Inlägg av Trollmoj »

Marginalkvarta dig tillbaka till normala tider igen? :?:

Vår kille brukar också vakna tidigt gärna då som du skriver runt 5-6.

När han vaknar så där dags brukar vi ramsa och sen avvakta och avvakta och avvakta... Vilket ibland kan kännas frustrerande eftersom han blir gradvis sakta men säkert lite surare och surare. Ibland kör vi med en till ramsa efter 30-40 min beroende på hur han låter. Däremot buffar vi inte för att han ska somna om så nära morgonen. :?

När han inte kan somna om själv utan bara ligger och pratar och grejer har vi försökt att göra glad morgon på honom så nära sju (då han ska vakna) som möjligt ibland lite tidigare men inom marginalkvarten för att pricka in då han för tillfället blir tystare/lugnare.

Vet inte om det är rätt men det gör det lättare att hålla resten av dagens schema iaf. :D
Pappa till Emma 060605 & Edvin 080823
Lua

Inlägg av Lua »

Hej!

Jag vill uppmana dig att fortsätta i din gamla tråd, så länge det rör samma barn. Det gör det så mycket lättare för oss som svarar, att ha hela bakgrunden klar för oss.

Så jag flyttar över dessa inlägg till din andra tråden och därmed avslutar vi den här.

Kram Lua. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"