Hemmagymnastik för 4-åring

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
Blompan

Hemmagymnastik för 4-åring

Inlägg av Blompan »

Hej!
Jag är på jakt efter en dvd-skiva och/eller cd-skiva med bra barngymnastik på som man kan leka med hemmavid. Fyraåringen är väldigt rörelseglad och idag har vi gått igenom 30 minuters koncentrerad pilates dvd och sen stretchningsövningar. Väldigt uppskattat, för både mamma och barn. Är det någon som har några tips?
Det fungerar säker också med en bra träningsdvd för vuxna, då kan vi slå två flugor i en smäll! :P
//Blompan med guldklimpar sept -04 och mars -07
Elle

Inlägg av Elle »

Kolla med Friskis & Svettis, jag vet att de bla har något som heter "Röris".

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Ewa

Inlägg av Ewa »

Jo, Miniröris tänkte jag också på. Men vad jag vet är det bara som cd-skiva. Men de ger ju instruktioner iof. Så någon DVD behövs ju inte. Det är lite spring runt, runt, så bra med lite utrymme skulle jag säga.

Jag har funderat lite på samma sak som du, faktiskt. Att det vore kul med lite övningar hemma, men jag var mer inriktad på mer stationära övningar, som kunde funka för oss alla tre. Kullerbyttor kan vi ju. Men det vore kul att utveckla och även göra lite övningar på golvet, får jag för mig. Så jag hänger på här i tråden, och hoppas på lite tips här också.
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Kanske inte vad du söker, men härhemma är det full rulle till Mora träsk-dvd:n... :D
Blompan

Inlägg av Blompan »

Tackar sent för hjälpen (har haft semester utan dator). Börjar att prova med Mora Träsk-skivan, det var lite prisskillnad mellan Röris och Mora - och har också införskaffat en yogaskiva till mig själv som verkar bli succé.

Återkommer med resultat!
//Blompan med guldklimpar sept -04 och mars -07
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"