Min tösa är 6månader och vi började kura henne vid 4månader, efter ca 2 veckor flöt allt jättebra. Så började det bli lite bökigt med dagarna och sova inne i vagnen, så för att slippa gå ut alla pass, började vi lägga henne inne. Gick över förväntan. Började i samma veva vakna mer på nätterna och sög på fingrarana, hon verkade helt enkelt hungrig, tog upp en eller 2 ggr och ammade, lade tillbaka, gick bra. Nu har jag gett henne havre välling på kvällen, och ca 2 timmar efter skriker hon som en galning, ramsan har inte verkat alls. Jag börjar misstänka att hon får ont i magen av vällingen, för har jag gett henne bröstet så hon blir lugn kan jag sedan lägga ner henne och hon somnar om, men vaknar efter 2 timmar igen. Jag ger henne katrinplommon på morgonen och magmassage varje kväll, men hon är hårdare i magen, hon bajar kanske var tredje dag och det är hårdare. Ska nu testa tilläget ikväll och se om det blir bättre. Nu till min fråga, har i nu en vecka tagit upp henne flera ggr och inatt skrek hon så länge att jag tillslut lade henne bredvid mig, nu har jag väl förstört ALLT??
Jag är så rädd att ramsan inte har någon verkan längre, insomnandet går bra, men sedan varannan timme. En natt skrek hon och det var väl så misstankarna om magen började, man hör att det inte är ?, utan något annat, och då tog jag upp henne och gav henne en alvedon, 10min senare, bajsade hon så det stod härdare till, och jag var ju då tvungen att ta upp henne igen, hon ligger på magen i en jätte låg säng, man når inte att byta över spjälarna, och speciellt inte om hon bajsat i hela sängen? tips?
Sedan somnade hon om, och en vecka senare började allt strul?
Lååångt brev, men stort behov av hjälp, sover inget nu längre igen!!!
kram 6månader