När jag började få nog av att inte få sova riktigt på nätterna, började jag läsa lite om SHN.
Vår son är 17 månader, det är vårt första barn ska kanske poängteras
Han somnar själv på kvällen, oftast tar det inte mer än 5-10 min. Vi har läggning mellan 19-20. Då har han fått en slurk välling innan.
Han har alltid vaknat flera gånger om nätterna och trött som man varit har man 9 gånger av 10 plockat upp honom för att somna om i vår säng.
Detta är något jag ångrar idag men gjort är gjort.
Som sagt började läsa lite om SHN, har köpt boken som jag försöker plöja igenom, men funderar nu på om det är rätt tid att kura honom?
Han är precis inskolad på dagis. Har gått där ca 2 veckor.
Hans dag ser ut ungefär så här :
Vaknar nån gång under natten, får napp samt natti natti.
Vaknar 05.30 och tror att han ska gå upp
Försöker somna om honom, brukar få ge välling istället efter ett tag.
Vid 8-9.30 är han helt slut. Har då sovit mellan 20-30 min.
Lämnar honom på dagis
sova middag vid 12.30, det längsta de fått honom till att sova är 1 tim.
Båda han & förädrarna behöver snart sova en hel natt känns det som.
Tips & råd??
/Tjolina
Busfrö född sep-07