Rätt tid att kura?

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Skriv svar
Tjolina
Inlägg: 1
Blev medlem: ons 25 feb 2009, 10:13
Ort: Sibbhult

Rätt tid att kura?

Inlägg av Tjolina »

Hejsan.

När jag började få nog av att inte få sova riktigt på nätterna, började jag läsa lite om SHN.

Vår son är 17 månader, det är vårt första barn ska kanske poängteras :)
Han somnar själv på kvällen, oftast tar det inte mer än 5-10 min. Vi har läggning mellan 19-20. Då har han fått en slurk välling innan.
Han har alltid vaknat flera gånger om nätterna och trött som man varit har man 9 gånger av 10 plockat upp honom för att somna om i vår säng.
Detta är något jag ångrar idag men gjort är gjort.

Som sagt började läsa lite om SHN, har köpt boken som jag försöker plöja igenom, men funderar nu på om det är rätt tid att kura honom?
Han är precis inskolad på dagis. Har gått där ca 2 veckor.

Hans dag ser ut ungefär så här :
Vaknar nån gång under natten, får napp samt natti natti.
Vaknar 05.30 och tror att han ska gå upp
Försöker somna om honom, brukar få ge välling istället efter ett tag.
Vid 8-9.30 är han helt slut. Har då sovit mellan 20-30 min.
Lämnar honom på dagis
sova middag vid 12.30, det längsta de fått honom till att sova är 1 tim.

Båda han & förädrarna behöver snart sova en hel natt känns det som.

Tips & råd??

/Tjolina
Busfrö född sep-07
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:D Hej Tjolina och jättevälkommen hit till forumet :!:

Vad bra att du tänker ta itu med gossens sömn, det kommer att gå finemang bara du är förberedd och påläst!

Eftersom du redan har boken och läser för fullt är det bara att fortsätta så, spika ett datum för start (förslagsvis en fredag då han går på dagis under veckorna) och kanske kunna ordna ledigt några dagar nästkommande vecka?

När du kurar är det ajöss med nappar, nattvälling och samsovning :!:

Så läs på i boken, och har du funderingar så fortsätter vi här i tråden!

Har du läst introduktionen?
:arrow: http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=18586

Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "