Säker sovare?

Skriv svar
wifsta
Kontakt:

Säker sovare?

Inlägg av wifsta »

Vår gullunge sover (med något undantag) utmärkt såväl på nätterna (19-07) som på dagarna (20 min + 2 h + 20 min). Hur länge skall de ha sovit tryggt för att betecknas som "en säker sovare"?
Den senaste veckan har hon vaknat tidigare på morgonen (vid 6) och legat och snackat fram till ca 6.45 då hon börjat gråta. Pangramsa har ingen effekt i det läget (förlängde morgnarna genom verktyget TYSTNAD som fungerade bäst på henne). Jag har tolkat det tidiga uppvaket som att det är dags att ta bort eftermiddagsluren, vilket vi gjorde idag och det var inget problem att hålla henne vaken - social samvaro i överflöd höll tröttgnället borta ;)

Är det rätt väg att gå? Tänkte också ställa väckarklockan tidigare imorgon så att den ringer medan hon fortfarande snackar.
Kan hon betecknas som "en säker sovare"? Vaknar på natten gör hon om hon trasslat in sig i täcket eller fått ut en fot mellan spjälorna i sängen. Inte ens om hon krupit av larmplattorna så att det tjuter för fullt vaknar hon utan sover vidare...
Mamma till vackra VERA f 080424 (v 40+6)
och allvarlige ARON f 100725 (v 39)
wifsta
Kontakt:

Glömde:

Inlägg av wifsta »

Hon är INTE kurad (SM från början) utan ramsan har vi smugit in bakvägen.
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Det enda kriteriet jag inte vet om hon uppfyller är om hon kan läggas av vem som helst var som helst? I övrigt så är hon en SS!

Anna säger
:arrow: Hela nätter utan uppvak
:arrow: Över fyra månader
:arrow: Läggas av vem som helst var som helst om det är sovtid och mörkt.
wifsta
Kontakt:

Inlägg av wifsta »

Vart som helst är inget problem, av VEM som helst vet jag inte, då hon aldrig blivit "barnvaktad" på kvällen (vi har ingen familj i närheten och har heller inte anlitat någon annan än).
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"