Hej!
När är det lagom att minska dagslurarna från 3 till 2, och hur bär man sig åt? Vår dotter är sju månader och sover enligt det här schemat:
9.40-10.10
12.30-14.30
17.00-17.30
20.20-07.50
Vi har valt att ändra de korta lurarna till halvtimmesperioder, eftersom det verkar vara hennes naturliga sömnrytm. Istället har vi lagt till en halvtimme på den längre dagsluren.
Vänliga hälsningar
/ingrid&anders
Övergång från 3 till 2 dagslurar
-
Doris mamma
Övergång från 3 till 2 dagslurar
Doris föddes 13 juli 2008 och kurades med start 6 februari 2009
Hej 
Det vanligaste är att em-luren helt enkelt faller bort. Eventuellt kan du behöva flytta långa luren en halvtimme om du märker att liten blir trött framåt kvällen!
När jag har tagit bort em-luren på mina så har jag lagt lite tidigare i en vecka ungefär tills allt sitter som det ska.
Det är lagom att byta till två lurar när du märker att den långa luren börjar strula, insomnings-strul vid lurarna, tidiga morgnar osv
//Tessan
Det vanligaste är att em-luren helt enkelt faller bort. Eventuellt kan du behöva flytta långa luren en halvtimme om du märker att liten blir trött framåt kvällen!
När jag har tagit bort em-luren på mina så har jag lagt lite tidigare i en vecka ungefär tills allt sitter som det ska.
Det är lagom att byta till två lurar när du märker att den långa luren börjar strula, insomnings-strul vid lurarna, tidiga morgnar osv
//Tessan