Hej,
Svante 5,5 månader har nu kurats 4 dagar, imorgon går vi in i dag 5. Natten går utmärkt, även förmiddagslurarna. Problemet är eftermiddags passet där han inte vill sova längre än ca 1 timme. Skulle därför önska att någon ser över vårt schema. Har sett på tidigare inlägg att det rekommenderas tex 12-45-2-45. Där den långa sovstunden är mitt på dagen, jag har satt det på eftermiddagen, bör jag ändra?
7.00 vakna och få mat (ammar)
8.30-9.15 sova
9.45 fruktpure och amning
11-11.45 sova
12.30 burkmat och amning
14-15.45 sova
16.30 gröt och amning
18.45 amning
19.30 sova
Detta blir 15 timmars sömn.
Hjälp med schemat
Ändra inget nu innan uppföljningsveckan är över.
Att sätta långa luren mitt på dagen är ett sätt att tänka framåt. Det är ju den luren som ska vara kvar längst. Så behöver man inte stöka om så mycket i schemat.
Det är vanligt att lurarna på dagen kan trassla innan kurens alla delar satt sig.
Lycka till!
Att sätta långa luren mitt på dagen är ett sätt att tänka framåt. Det är ju den luren som ska vara kvar längst. Så behöver man inte stöka om så mycket i schemat.
Det är vanligt att lurarna på dagen kan trassla innan kurens alla delar satt sig.
Lycka till!
Casper 080603 - kurad december 08
V 940522, A960924
V 940522, A960924
-
ilindstrom
Hej och välkommen hit
Först och främst grattis till ett bra beslut, att låta liten få goda sömnvanor.
Jag personligen skulle ha långluren mitt på dagen, men än så länge är det lite tidigt att utvärdera schemat. Låt det sätta sig under två veckor innan du gör ändringar tycker jag. Daglurarna strular ofta så här i början när barnet börjar sova bra på nätterna. Så ha lite is i magen och avvakta inna ndu gör förändringar.
hälsningar
Ida
Först och främst grattis till ett bra beslut, att låta liten få goda sömnvanor.
Jag personligen skulle ha långluren mitt på dagen, men än så länge är det lite tidigt att utvärdera schemat. Låt det sätta sig under två veckor innan du gör ändringar tycker jag. Daglurarna strular ofta så här i början när barnet börjar sova bra på nätterna. Så ha lite is i magen och avvakta inna ndu gör förändringar.
hälsningar
Ida
-
ilindstrom