Sängdumpning

Samtalsforum med barnen i fokus
Skriv svar
smulgubbe

Sängdumpning

Inlägg av smulgubbe »

Hej!
Jag är lite förvirrad för tillfället. Tror att jag har missförstått lite. När och kanske framför allt hur använder man egentligen sängdumpning? Som det är nu (jag har nyss börjat använda det vid ett par tillfällen) kan situationen var sån att V upprepade gånger "kraschar" lastbilen in i J. Då brukar jag säga att lastbilen ju inte får köra in i nån, ligger nån i vägen måste lastbilschauffören backa eller svänga. Men om det händer fler ggrhar jag satt honom i sängen och sagt att ska man göra så får man vara själv i sin säng. Tankar? / Kram
Smulgubbe med tre skruttar:
:heart: Vilmer :heart: 060805
:heart: Julian :heart: 080628
:heart: Mira :heart: 210809
blomman

Inlägg av blomman »

Hm, jag hade nog tagit bort lastbilen istället.
Först hade jag ju tagit handen om handen och svängt lastbilen åt honom, med utrop om hur bra lastbilen kör nu. Funkar det inte så:
- Oj, då kan du inte köra lastbilen på rätt sätt får jag ta bort den, tyvärr (beklagande)!
Sen hade jag (med hurtig röst :wink: ) kommit på en massa vikiga saker jag behövde hjälp med, i synnerhet sånt som gäller lillebror.

Sängdumpning är för mig något som man gör i fråga om humör, först och främst, och inte för ofta.
Leksaker är lätta att plocka bort, det är inte humör och beteenden baserat på det. Så tänker jag.

/Blomman
Lingontuva

Inlägg av Lingontuva »

Precis samma problem har vi här, med favoritleksaken bobbycaren som gärna ska krocka in i lillebrors gåvagn :cry: Vi har väl gjort ungefär så men inte tagit bort bilen ännu. Hur länge är bilen borta sen då? Över dagen?
blomman

Inlägg av blomman »

Bilen kan mycket väl dyka upp efter kortare tid än en dag. MEN om det inte funkar får nog bilen vara borta lite längre. Man får prova sig fram, som det mesta med små barn.. :lol:

Om bilen inte kan köra riktigt efter den varit borta kan man ju fråga:
- Hur var det nu man körde bilen igen?
I de allra flesta fall börjar ju bilen köra fint igen, eftersom bilen inte tycker om att vara borta! :wink: Bilar lär sig fort nämligen!
Lingontuva

Inlägg av Lingontuva »

Ja just d! Hade glömt bort hur lättlärda bilar är :wink:
smulgubbe

Inlägg av smulgubbe »

Tack för era svar! Skulle ni kunna ge ett exempel på när ni använt sängdumpning? / Tacksam :?
Ewa

Inlägg av Ewa »

Kanske hittar du vad du söker här, hojta annars:
http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... 5e53d1c76a
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
smulgubbe

Inlägg av smulgubbe »

Tack Ewa, ska kolla in den vid tillfälle :heart:
Skriv svar

Återgå till "Barnafostran"