vi ska börja med SM på onsdag med vår lilla som då är 1mån.
Hade tänkt mig följande schema, vad tycker ni om det?
23-05 sova
05-06 äta, somna om
06-08 sova
08-10 vaken
10-12 sova
12-14 vaken
14-16 sova
16-18 vaken
18-20 sova
20-23 vaken
Hon somnar redan av sig själv vid kl 23 och sover till kl 05, äter somnar om och sover gärna till kl 9. Men frågan är hur bra det eg är för under dagarna kan jag inte få henne att sova längre än 45 min i sträck och sen vaknar hon.
Just nu har vi dessutom minst 1h/kväll med överlevnadsskrik. Efter det somnar hon ibland direkt och sover änna fram till 05, ibland vil hon äta sedan somna.
Grejen är ju att jag bara får in 4 mål/ dagtid. Men man kan kankse ge henne både kl 20 och sedan lite till kl 23? Eller blir det då som kvällslurken?
Sedan undrar jag lite om ni har ngt bra tips på andningslarm? Vi har tittat på ett babysense II, men funkar det med IKEAs tjockaste madrass?
Jag undrar även hur man gör om man inte kan hålla schemat till punkt och pricka, tänker om man ex har en BVC tid mitt i sovatiden? Ska man erbjuda sömn senare eller tidigare då, eller bara hoppa över den halvtimmen?
Måste de sova i vagn dagtid? När vi är hemma skulle jag föredra om hon sov i sin säng för det gör hon idag och är jätteduktig på det, inte ett knyst från henne... Ska nu bara få henne att somna själv i den
Tack på förhand!!
ps glömde juh, hon är född på BF så hon är exakt 1mån på onsdag....