Storebror har ju alltid varit en morgonpigg kille (i motsats till mor) och det har varit mycket morgon strul. För någon månad sedan så kortade vi luren mitt på dagen från 1.5 timme till att vila med film/cdsaga+ sova 45. Han fick oftast väckas efter 1.5 men vi tänkte att vi kortar och ser om det påverkar morgonen som alltid började 5.45-6 (morgonen är 6.30). Det gjorde det då inte men vi härdade ut och hoppades på bättre tider! De kom under julhelgerna och han började då sova till 6.15-6.30.
Men tyvärr var inte lyckan långvarig.... Sedan en vecka tillbaka är han som en väckarklocka! På klockslaget 5.20
Vad göra? Vi kan inte gärna ta bort luren helt känns det som. Han är ju toktrött efter lunch och jättesvårväckt efter 45:an. En dag har han inte somnat alls under luren men det slutade med att han somnade med näsan i tallriken vid middagen