Hej nu ar jag tillbaka igen!
Kuren har gatt otroligt bra och tjejerna ar mkt piggare och gladare. Mitt problem ar att de inte somnar nar de ska. De sover i samma rum sa det ligger ALLTID och sma pratar med varandra i allt mellan 5-30 min. De skriker eller gnaller inte, utan bara pratar (en i taget). Undrar nu om jag ska lagga dem lite tidigare sa att de far den somna de behover?
Hoppas alla far en harlig natt med sussande barn!
Pratar...
-
twincesses
Pratar...
Mamma till varldens finaste Liv och Lilly 080903
-
TorpSara
-
twincesses
Vi lägger våra damer tidigare så att de hinner snacka av sig en del innan de somnar. Även om vi ger dem förutsättningarna så märker vi att de blir för trötta på eftermiddagen om vi inte ger dem lite mer tid.
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
-
twincesses
Ok sa nu lagger jag tjejerna en kvart tidigare pa kvallarna och det hjalper verkligen. Just nu har jag 11h natter men ska andra till 12. Gor jag det gradvis eller introducerar jag det nya schemat pa en gang? Hur lange tror ni ett par fem manaders orkar vara uppe i strack under dagen? Far inte riktigt ihop schemat (vill att de ska ha en 2h lur mitt pa dagen, men da blir det inte sa mkt tid over...)
Ar jatte tacksam for alla tips!
Ar jatte tacksam for alla tips!
Mamma till varldens finaste Liv och Lilly 080903