Vi handlade ingen syskonvagn innan Ebbe föddes eftersom vi ville avvakta behovet. Köpte en äkta vagningsvagn istället, ala stora hjul och hela paketet. Arvid går mycket själv när vi är ute och det funkar jättebra. Problemet är att jag vill röra på mig, motionera, och även kunna gå längre sträckor när jag är ensam med barnen. Då funkar det inte med en promenerande 20-månaders, inte heller ståbrädan.
Så nu tänkte vi köpa en begagnad. Har kollat lite på blocket och ser att man kan få rätt bra vagnar för runt 2000 kronor. Tittar på Babyproffsens syskonvagn och tycker det verkar praktiskt med liggkorgen. MEN kommer det funka med magsovare? Vet att deras ligglägre inte är helt plant men det kan man ju lösa (när man tar ut liggkorgen alltså). Det smidiga med dem är att de har svängbara hjul mm. I den prisklassen får man en betydligt äldre Emmaljunga, Brio, med fyra hjul istället för tre, mjuklift istället för den här korgen som ändå bör hålla kylan borta bättre?!
Ja, ni ser. Jag har inte riktigt koll. Är det någon som vill ge ett vettigt råd?!
Kram, Anna