buffar man i vagnen eller vagnar man direkt?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
stewart

buffar man i vagnen eller vagnar man direkt?

Inlägg av stewart »

Nu blir det nog många dumma frågor vi ska kura prinsen på annandagen och jag undrar nu om man lägger barnet tillrätta och det ligger där lugnt då antar jag att man går ut på ramsa och avvaktar? Eller buffar/vagnar man oavsett barnet är lugnt eller ej första gången man tillrättalagt?

När man kurar i vagn - vagnar man enbart då eller buffar man efter tillrättalagandet?

Tack snälla för svar
MissSoofi

Inlägg av MissSoofi »

Ett lugnt eller glatt barn ska inte verktygas - om hon ligger snällt när ni lagt till rätta så går ni helt enkelt ut med ramsan, verktygen ska tas fram då krisen kommer (om den kommer). Oftast så brukar krisen infinna sig redan vid läggning de första dagarna på kuren - men om det inte blir så för er (kanske har ni inte så mycket insomningsproblem utan mer uppvaksproblem??) så är det bara att grattulera.

Om man vagnar - så vagnar man - alltså inget buff.

Lycka till!
S
Tor - 07 11 28 - högt älskad och beundrad!
MissSoofi

Inlägg av MissSoofi »

Föresten - möjligen skulle du bara helt kort kunna ge ett par buff (kanske 10-15 st) innan du går ut första gången så förlåt HAN (inte hon som jag skrev innan sorry!) får möta verktyget en gång om det känns rätt för er.

Lycka till igen!
Tor - 07 11 28 - högt älskad och beundrad!
stewart

Inlägg av stewart »

Tack snälla för snabbt svar det låter utmärkt. Bara några dagar kvar nu till kurstart. Har övat ramsan i olika tonlägen och hittat rytment med vagnen.

Tack igen för hjälp
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"