Något pilligt till en liten ingenjör

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
Emma80

Något pilligt till en liten ingenjör

Inlägg av Emma80 »

Hej :heart: ! Här hemma har vi begåvats med en fixare av stora mått! Diskmaskinen sätts på, kontakter stoppas in i uttag, allt dissekeras till smådelar för att sedan sättas ihop igen. Någon som har en bra leksaksidé till en sådan fingerfärdig liten älskling? Självklart är han med här hemma och plockar med allt vi kan komma på, men ibland vid amning av lillebror skulle det vara med en sak att sitta och plocka med en lite längre stund.

Kram Emma
:heart: Emil född 070510 :heart:
:heart: Elias född 081005 :heart:
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Hej, vi har ett duplo som det är lite verktyg med så man kan skruva loss delar och skruva ihop tillhör ett brandbilsset. Detta är väldans poppulärt emellanåt. Men mest gillas pussel av alla de slag.

Jag tror även det finns någon slags "meckar" leksak som jag sett i leksaksaffären.
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
father of sons

Inlägg av father of sons »

:D

Lego?

Tågbana?

Plocka-i-och-ur-leksak? Vi har en snigel med tre olika hål som klossarna ska passa rätt i. Finns även en bondgård i trä där man ska ha i bonddjuren i rätt hål.

Skruva-ihop-leksaker?

Vad har ni för vardagsmaterial hemma som skulle kunna pillas med?

Stor favorien här hemma är verktygslådan eller skruv-och-småskräps-burken :wink: . Håll älsklingen under uppsikt hela tiden då förstås..

:D
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Är du eller någon nära kär lite pysslig och händig?
Min pappa är en Pettson-typ och han snickrade ihop en fantastisk liten sak till Hugo förra sommaren. Svår att beskriva men det är en enkel träbit, där han fäste olika skruvar, muttrar, fönsterkrokar, andra krokar, snören med saker på, sådana där plåtbrickor som man har när man skruvar saker (:? ), gångjärn... Allt som finns i en gammal snickarbod, helt enkelt. Man kan dra, snurra, vända, vrida, fälla, gnissla, snurra och greja med alla saker. Den är en sann favorit. Den kan sysselsätta honom långa stunder fortfarande.
Billig. Personlig. Unik...

Lycka till!

Kram
Ewa

Inlägg av Ewa »

Superidé, Nyamamman. På Antons förskola finns en fröken (som jag tror är rätt så hängiven BB, även om hon inte gör någon stor affär av det) som hade med sig en hemsnickrad träpryl som just hade haspar, strömbrytare, dragkedjor och annat. Superbra. Och bra att jag blev påmind. Det ska fixas till julklapp här också :thumbsup:
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

åh nya mamman :!: Vilken nostalgitripp!

Såna gjorde jag till barna när jag jobbade på förskola.

En annan superpillig leksak är geomag, men då måste man vara säker på att inget hamnar i munnen förstås :wink:

/Fjällmor
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Vad säger du om detta då? Meccano!

http://www.barnensrum.se/pc-679-89-mecc ... aktor.aspx
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Emma80

Inlägg av Emma80 »

Tack alla för era idéer! Ska fundera vilket det blir. Hela hemmet är tillgängligt för honom men han lär sig snabbt och vill ha nya utmaningar. Bröstpumpen är favvisen, den monterar han ihop kvickt och ser sen stoltast ut i heeela världen :heart: .
:heart: Emil född 070510 :heart:
:heart: Elias född 081005 :heart:
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"