Inne på uppföljningsveckan, började kura för exakt 1 vecka sen.killen 7 mån.Går framåt, betydligt färre uppvak, nu endast i vargtimmen, och det gick bra inatt okcås, lyssnade på ramsa, somnade inom 10 min.Natt 20-7.30, dagarna funkar ok, sover ute 3 ggr, men fortfarande trött o kinkig kille.Lyssnar till ramsan oftast.
Men nattandet problem för oss.Busar, för in i mörklagt rum, lägger tillrätta, solfj kort stund, utramsning och skrik genast...Igår skrek han upp sig ordentligt, tystnade ibland vid arg ramsning för att igen efter 15-20 sek börja pånytt.Varit sparsamma med buffandet sen början av kuren(behövs ej längre nattetid) men vid läggning har det varje kväll krävts 3-4 korta buff+solfj innan han lugnat sig pånytt.Blir arg då jag endast försökt solfjädra, spjärnar emot, skriker upp sig istället för att bli lugn av mina händer...På natten har solfjädrandet nog lugnat vid kris.Igår krävdes 2 skilda buffomgångar(slappnar genast av vid ett par buff).E rädd att fastna...Blev också väldigt osäker igårkväll, när ska jag egentligen ramsa nu under uppföljningsveckan, jag menar, man borde ju va mera sparsam nu, backa och på flera ställen står det ju att barnet måste få reagera färdigt innan det kan ta till sig ramsan..vad betyder det egentligen??? När jag går ut och han börjar skrika upp sig, ska jag ramsa genast jag märker att han bli argare, eller ska jag vänta tills värsta skriket lagt sig(ngn min)och passa på att ramsa under den korta skrikpausen han brukar ta, så att han "hör" ramsan bättre?Försökte hålla 5-7 min paus mellan ramsande, ibland tystande skriket för ca 1 min av sig själv för att åter börja och han blev bara argare o argare(var det för att han ej fick svar på sin fråga??), försökte bekräfta då han varit tyst 1/2-1 minut men förvärrade oftast...Kanske min osäkerhet märktes...har jag förtsått rätt att man nu i detta skede längre inte behöver ramsa för varje lilla kort gnäll, utan först vid skrik, eller är gnället också en fråga som kräver svar??Ska man alls prata då man lägger ner barnet i mörka sängen?