Mötte en mamma som såg skynket och tyckte det var jättefint. Hon undrade var jag hade köpt det. Gissa om jag kände mig stolt
Ett tips ang. mörkläggning till vagnen.
Ett tips ang. mörkläggning till vagnen.
Nu har jag äntligen hittat ett lite tunnare tyg att hänga för vagnen och som jag tror kommer att fungera bra även till sommaren. Det är svart men, släpper in bra med luft och lite ljus. Är lite less på att sätta fast det med klädnypor varje gång och att det ändå inte sitter på plats ordentligt om det blåser lite.
Har därför klippt till det format efter öppningen på suffletten (som en halvmåne) och satt i resårband i den bågformade sidan (men ej i den raka nederkanten) och sytt fast en krok längst ned i varje hörn som jag krokar fast i suflettens nederkant för att hålla skynket på plats. Så nu går det jättesnabbt att mörklägga och är även lätt att ha med.
Tyckte att det såg lite för svart och trist ut så jag har dessutom broderat "JAG SOVER!" samt några färgglada blommor på ett vitt band som jag sedan sytt fast på skynket. Så nu behöver ingen undra varför det är ett skynke för vagnen när man är ute och promenerar.
Mötte en mamma som såg skynket och tyckte det var jättefint. Hon undrade var jag hade köpt det. Gissa om jag kände mig stolt
.
Son nr.1 född 040801, SHN-kurad januari 2005.
Son nr.2 född 070130, SM från början.
-
Lotta Sthlm
Hej T.P m.fl.!
Vad kul att ni gillade min idé!
Självklart får ni göra likadant.
(var ju därför jag skrev om den här på forumet.) Det var faktiskt inte så svårt alls, men om någon behöver en närmare förklaring hur den ser ut så kan jag mejla en bild på skynket. Skicka bara ett meddelande och ange vilken adress jag kan mejla bilden till. 
Vad kul att ni gillade min idé!
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
-
father of sons
-
Peters_mamma
mer tips
du borde kunna göra något motsvarande till bilbarnstolar. jag avskyr mörkläggningsgardiner på bilfönstren och de är ändå inte så bra så jag har sytt ett skynke som jag fäster på baksidan av barnstolen i den ena änden och med snören runt nackstödet på bilsätet i den andra. pojken är mycket nöjd och det är jag också!
Mamma till Peter, f?dd 2004-10-11
Kurad den 18/2 2004.
Kurad den 18/2 2004.
Hej "peters mamma"!
Ja, det var ju en jättebra idé!
Har inte kommit så långt i mörkläggningen att vi även gör det i bilen (har hittills inte behövt åka bil så mycket). Men det kommer ju absolut att behövas nu till sommaren när solen lyser in och stör sömnen.
Ska definitivt göra ett liknande ditt till bilbarnstolen.
Ska bara tillägga (för er som undrar) att det tyg jag använde när jag gjorde skynket till barnvagnen är ett svart "högtalartyg". Hittade det här hemma. Köptes på en musikaffär en gång i tiden. Blev över efter att min man tillverkat en högtalare. Tyget släpper ju igenom ljud bra och därmed också luft lika bra
Det är dessutom lite elastiskt. Sydde dock skynket i dubbelt tyg för annars ser lilleman lite för mycket av vad som händer utanför vagnen 
Ja, det var ju en jättebra idé!
Ska definitivt göra ett liknande ditt till bilbarnstolen.
Ska bara tillägga (för er som undrar) att det tyg jag använde när jag gjorde skynket till barnvagnen är ett svart "högtalartyg". Hittade det här hemma. Köptes på en musikaffär en gång i tiden. Blev över efter att min man tillverkat en högtalare. Tyget släpper ju igenom ljud bra och därmed också luft lika bra
-
Leons Mamma
=D> Ååh vilka bra ideer =D>
Nu är det fram med symaskinen
Tack för tipset!
Nu är det fram med symaskinen
Anna - Mamma till
Leon
, född den 10 maj 2004 och
Noah