torr, röd och fnasig runt munnen!!! vad göra?

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
ela

torr, röd och fnasig runt munnen!!! vad göra?

Inlägg av ela »

Herr L har nu över ett år (längre än då om jag inte e helt o cyklar) vart torr, röd o fnasig runt munnen.
Området börjar under näsan o hela området mot överläppen o sen ner till hakan, typ som vissa killar har deras skägg o mustach (om ni förstår min förklaring :oops: ). Nu har d börjat sprida sej till området just kring underläppen.
Han slutade m napp under natten för lite drygt 6 månader sedan och jag trodde d hela skulle försvinna i och med det men icke :( trodde liksom att nappen var lite boven i dramat eftersom d blev så där fuktigt av sugandet osv.

Som alla andra tydligen blir rådda till att använda så har även vi använt miniderm som inte hjälper alls. Nu vill jag ha nått utan massa onödiga grejer och vad jag vet så har han inga kända allergier. mor dock har en massa :(

Själv har jag en torr fläck på käkbenet som vuxit sej större o större sen förlossningen. Den har jag behandlat m diverse grejer som inte hjälpt. tillslut tröttnade jag och har låtit fläcken vara. Kliade som skam i början o blev mkt rött o fnasigt men d har lagt sej o första ggn ser jag skillnad.

Frågan e nu va jag ska göra m sonens område?!
:arrow: smörja? o i så fall m vad?
:arrow: låta d vara som jag själv gjort?

vill tillägga att han haft klåda till och från men på d senaste har han inte haft några bekymmer...

Tacksam för alla råd o svar, skall iväg imorgon förmiddag o kan inhandla då om d skulle vara så.
ela m barnen
:heart: -0211 v30 :heart:
:heart: -0507 v40+1 :heart:
:heart: -0802 v42+4 :heart:
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Standardfrågor: Mycket skorv? :D
ela

Inlägg av ela »

hmm? mkt skorv som liten? (d hade han)

herr L är snart 3,5 år
SORRY missade d helt när jag skrev innan #-o
ela m barnen
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

:D Mitt stalltips är Borago på apoteket. Mest mot skorv, men brukar funka klockrent på torreksem också.
ela

Inlägg av ela »

ok o d har jag ju hemma efter lillan 8) (som jag tror du tipsade mej till att ha bakom hennes öron men d va en annan sak d...)

ska testa detta men d blir inte ett skikt som bara lägger sej på ytan tror du? tanken e o smörja in på kvällen efter tandborstning

O:)
ela m barnen
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Nej, den tränger in också. Mirakelkräm. Testa, har du tur så! :D
ela

Inlägg av ela »

I will I will

[-o< att krämen funkar o att han slipper d snart