Hej!
Igår deltog jag i Annas workshop med min snart tre månader gamla son, och började med schema. Har tidigare haft ok dagar med mat var tredje timme, ett schema vi tvingades in på efter att han fått diagnosen kolik. Men nätterna har alltid varit struliga. Och kvällarna förstås rena skrikfesten i många många veckor.
Fösta schemanatten gick någorlunda bra, men det blev ett mål för mycket - jag höll på att explodera och gav sonen mat redan 0200. Hur kan man hålla upp med amningen längre än sex timmar? När han sedan vaknade och ville ha mer klockan fyra är jag rädd att han fick då oxå.
Dagen har varit rätt bra, svårt att söva honom och han sov inte ett enda pass fullt ut. Men det är fantastiskt skönt att få lite ordning och reda på tillvaron! Och jag har kunnat skippa både minifom och magdroppar utan reaktion. Ridå.
Tacksam för alla råd och tips!
/dykmorsan och hennes tjockisson
Schema:
0700 mat
0830 sova 1,5
1000 mat
1130 sova 1,5
1300 mat
1500 sova 45
1600 mat
1745 sova 45
1930 nattslurk
2000 sova natt
0400 mat
nattcirkus
nattcirkus
Senaste - sista! - tillskottet föddes 080818, i v 39, och storayster kom till världen i februari 06
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Re: nattcirkus
dykmorsan skrev:Hur kan man hålla upp med amningen längre än sex timmar?
(Hm... vi sa väl åtta
Jag lovar, brösten kan gladeligen Standardmodelleras de också och tar inte mer än ca 3 dygn på sig att ställa om till icke-nattservering. De också
dykmorsan skrev:Och jag har kunnat skippa både minifom och magdroppar utan reaktion. Ridå.
Kanske har du en annan tråd någonstans som jag inte har koll på, men det slog mig angående lilla storasyster - herre milde, det är ju TROTS
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022