Nu vill jag ha lite råd igen. Läst trådar om förtrots och insett att det kanske är det detta rör sig om. A är 14.5 månad nu och sedan ca en månad fnurras det en hel del. Hon har aldrig egentligen varit helt nöjd vid läggningarna utan gormat en stund innan hon kommit till ro, vi har dryftat detta tidigare. Vi har valt taktiken att ignorera och inte ens bekräftelseramsat på många månader. Sista veckorna är det ett eländes skrikande som bara eskalerat och nu gormar hon på nätterna också, vilket vi i huvudsak ignorerat, enstaka ramsa nån gång bara. Mina frågor är:
- Är hon inte lite liten för förtrots? Hon har precis lärt sig gå, flera kindtänder är på gång och hon talar inte ett enda ord, dvs ingen särskilt tidig tösabit trots magläge i ALLA lägen.
- Vi har lagt vårt krut på att ignorera men hennes tokhojtande tränger igenom timret i kåken (detta är MIN
På senaste veckorna har vi sakta ökat insatserna och börjat ramsa ,em glest och också bekräftelseramsat och det verkar bara göra allt sju resor värre.
Tala oss tillrätta nu tack!
mammamy och ömma pappan